EIVISSA, 17 Ene. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament d'Eivissa ha creat una aplicació per a la descàrrega d'informació turística per al dispositiu telefònic i multimèdia iphone, podent-se veure a través del mòbil informació sobre serveis, béns d'interès cultural i allotjament. Aquesta serà una de les novetats que la corporació eivissenca presentarà a la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur).
Així ho han explicat l'alcaldessa d'Eivissa, Lurdes Costa, i el regidor de Promoció Econòmica, Vicent Ferrer, en una roda de premsa en la qual han detallat que l'objectiu d'aquesta iniciativa és "estalviar i ser selectius" a l'hora d'editar els fullets promocionals en format paper.
Des de l'Ajuntament consideren també que a través dels mitjans tecnològics s'arriba a moltes més persones i es facilita a tot el món l'accessibilitat al patrimoni cultural de la ciutat.
La Corporació treballa també perquè l'aplicació per a iphone es pugui abaixar des d'altres telèfons mòbils. De moment, només Barcelona és l'altra ciutat espanyola que té operatiu aquest sistema, i a nivell europeu tan sols Londres ho té en marxa.
D'altra banda, la institució ha avançat que posarà en marxa un innovador sistema de vuit punts d'interès turístic de Dalt Vila a través d'un vídeo, disponible en llenguatge de signes i subtitulat en anglès i castellà.
Es tracta d'un aplicació gratuïta que es pot descarregar qualsevol dispositiu, ja sigui un mòbil, un ordinador o un iPad. Els vuit punts d'informació turístics elegits en aquesta nova aplicació són els baluards de Santa Llúcia, Sant Pere i Sant Jaume; la plaça d'Espanya; la capella de Sant Ciriac; el Museu Puget i el Museu d'Art Contemporani (MACE); el Portal de ses Taules, el Pati d'Armes i la plaça de la Catedral.
VILA, EN FACEBOOK I TWITTER
La institució ha ressaltat que Eivissa és la primera ciutat patrimoni de la Humanitat que ofereix aquest servei, al qual ja estan treballant altres ciutats patrimoni com Còrdova. També s'ha creat una entrada de la regidoria de Turisme en les xarxes socials Facebook i Twitter.
D'altra banda, en aquesta edició de Fitur, el consistori ha produït una sèrie de productes promocionals, com ara samarretes, imants i un set de bany. Aquests productes han estat fabricats per empreses d'Eivissa i, segons la institució, són un material promocional "únic i diferent".
Pel que fa als fullets, es posarà a disposició dels interessats uns quants que mostren el ventall de possibilitats que ofereix la ciutat per als turistes.