Foment assegura que la seguretat en Son Sant Joan no s'ha vist "qüestionada ni amenaçada en cap moment"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 4 febrero 2011 16:14

MADRID 4 Feb. (EUROPA PRESS) -

El Govern central afirma que la seguretat de l'aeroport de Palma "no s'ha vist qüestionada ni amenaçada en cap moment" i destaca el procés d'implantació d'un nou procediment per a situacions de baixa visibilitat per agilitar l'operativitat dels mateixos.

Així ho exposa el Ministeri de Foment en resposta a una pregunta parlamentària formulada pel senador autonòmic per Balears Pere Sampol, qui va sol·licitar informació al Govern central sobre les informacions publicades sobre la falta de mesures de seguretat a l'aeroport de Son Sant Joan (Palma).

Sampol es basava en la informació publicada per 'Diari de Mallorca' en relació amb les auditories, realitzades des de 2007 pel departament tècnic de la torre de control de l'aeroport, sobre el funcionament dels sistemes que permeten operar als avions amb seguretat en situacions de boira o broma espessa i que estarien patint una "alta inestabilitat".

"Per evitar qualsevol mena de conjectures injustificades, deu indicar-se de manera expressa que la seguretat de l'aeroport de Palma de Mallorca no s'ha vist qüestionada ni amenaçada en cap moment", emfatitza el departament dirigit per José Blanco.

A més, exposa que amb la finalitat d'agilitar l'operativitat en condicions de baixa visibilitat s'està procedint a la implantació d'un nou procediment on, entre d'altres instal·lacions ara en ús, es preveu també la utilització com suport operacional de les noves barres de parada instal·lades (llums encastades que segons el seu color autoritzen o no l'avanç de l'aeronau per les rodadures).

A l'espera que l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA]) emeti l'aprovació del procediment en una nova versió que millora l'actual en aplicació, incloent-se a més de les barres de parada l'ús del Radar de Superfície i la Multilateració, Foment indica que es continuarà amb el pla de proves per assegurar l'adequat funcionament de les barres de parada, així com de la resta d'instal·lacions que també intervenen en el citat procediment de baixa visibilitat.

"Aquest pla també preveu la formació necessària per als professionals i tècnics que hauran d'utilitzar aquests procediments a l'aeroport.

Finalment, sobre aquesta qüestió, AESA ha comunicat que la seva previsió per aprovar la nova versió dels procediments LVP (baixa visibilitat) coincidirà amb la certificació de l'Aeroport, la qual cosa està programat per a finals del present any", subratlla el Ministeri.

Contenido patrocinado