L'elèctrica va rebre 9.000 trucades de clients durant tot el dia
PALMA DE MALLORCA, 14 de novembre (EUROPA PRESS)
Gesa Endesa aplicarà un descompte en la factura de la llum del primer trimestre de 2009 a aquells clients que s'han vist perjudicats pel tall elèctric ocorregut ahir a Balears i que va afectar 574.000 clients de Mallorca i Menorca, uns 900.000 habitants, segons van confirmar fonts de la companyia elèctrica a Europa Press.
Així, a principis del pròxim any tots els usuaris de Gesa Endesa veuran reflectit en la factura de la llum un descompte en l'import a pagar. La companyia haurà de comptabilitzar al terme de l'actual exercici el còmput global de temps sense subministrament elèctric al llarg de tot l'any (12 mesos) i en funció del nombre d'hores, aplicarà el corresponent descompte.
A partir d'un llindar determinat Gesa està obligada, segons recull el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), a aplicar una compensació en la factura de la llum durant el primer trimestre de l'any. Així, en el cas de les zones urbanes, l'elèctrica està forçada a compensar econòmicament el client a partir de 6 hores sense subministrament al cap de l'any. En el cas de les àrees urbanes el llindar s'eleva fins a 12 hores.
La deducció que la companyia aplicarà en les factures de la llum del primer trimestre del 2009 procediran en la seva immensa majoria de la pana que va tenir lloc ahir a Mallorca i Menorca i que va afectar a unes 900.000 persones.
9.000 TRUCADES DE CLIENTS
D'altra banda, Gesa Endesa va rebre durant tot el dia d'ahir un total de 9.000 trucades de clients que reclamaven una explicació per l'apagada. A fi de canalitzar les reclamacions, la companyia ha habilitat des d'avui un telèfon perquè els usuaris puguin tramitar les queixes (900 85 87 85). També ha habilitat en la seva pàgina web un espai per a aquest fi.
Des de l'elèctrica van indicar que encara no és possible fer una estimació del cost que haurà d'assumir la companyia fer front a les reclamacions.