MADRID 6 Nov. (EUROPA PRESS) -
El Govern central subratlla que aquest any té previst subscriure convenis pilot de col·laboració amb la participació, en el seu cas, de diversos departaments ministerials, i de les comunitats autònomes i entitats locals en matèria de desenvolupament sostenible, de manera que les partides específiques de les illes es reflectiran per aquesta via.
Així ho exposa el ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí en resposta a una pregunta parlamentària formulada pel senador per les Balears del Grup Mixt Pedro Torres, qui li va sol·licitar informació sobre els fons econòmics que s'han desplegat i els previstos a futur dins de la normativa de desenvolupament sostenible.
En la seva resposta, el Govern trasllada a Torres que preveu una inversió a fer pel Ministeri de 120 milions d'euros per a actuacions de desenvolupament sostenible en el mig rural, que es distribueixen per a la subscripció de diferents tipologies de convenis.
Per exemple, apunta a 99,1 milions que es destinaran a les comunitats i altres 15,5 milions d'euros per a les entitats locals. En els dos casos, es detallen partides de suport i coordinació en Reserves de la Biosfera.
Precisament en aquest últim punt, l'executiu central indica que es troba en tramitació un conveni amb el Consell Insular de Menorca, amb una aportació estatal de 358.000 euros.
Pel que fa a les actuacions realitzades en la comunitat, el Ministeri detalla al senador que el 15 de desembre del 2008 es va rubricar un conveni de col·laboració amb la comunitat per al desenvolupament de programes pilot de desenvolupament sostenible valorat en tres milions d'euros, dels quals el 50 % ha estat aportat per l'executiu central.
Finalment, l'executiu central es destaca que les directrius estratègiques territorials i les zones que recolliran les actuacions que es recullen en aquest tipus d'acords corresponen a la comunitat.