El Govern confia determinar abans de finals d'any els recursos de promoció turística que deuen transferir-se a Eivissa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 10 junio 2010 16:21

PALMA DE MALLORCA 10 Jun. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Turisme, Joana Barceló, confia a tenir elaborat abans de finals d'any un document que determini els recursos i funcions que haurà de transferir el Govern al Consell d'Eivissa per a la promoció turística, donant compliment d'aquesta manera a l'Estatut d'Autonomia, que atribueix aquesta competència a la Institució Insular.

Durant la Comissió de Turisme celebrada avui al Parlament, en què Barceló ha comparegut a petició del PP per abordar el traspàs d'aquesta matèria, la consellera ha afirmat que l'Executiu autonòmic complirà amb el text estatutari balear i transferirà les competències mitjançant un procés en el qual deu produir-se "el màxim acord".

"El Govern està treballant de manera ferma en aquest sentit i des del febrer està centrat a unificar l'estructura administrativa relacionada amb la promoció turística", va incidir Barceló, qui va apel·lar a la necessitat d'avançar a identificar els recursos que cada illa ha de gestionar d'acord amb una "suficiència de recursos" i a "l'absència de duplicitats".

Tal com va posar de manifest, deu treballar-se de cara a un acord polític "sòlid i definitiu", tot i que ha assenyalat que aquest procés de traspàs cal temps ja que "hi ha matèries on tot està més clar al tractar-se de funcions més específiques, i hi ha altres en les que hi ha més interrelació".

Mentrestant, el diputat del PP Miquel Jerez ha afirmat que la formació es mantindrà "vigilant", i ha lamentat l'"alentiment" d'aquest procés a causa d'una qüestió "estrictament econòmica, política i estructural". "És lamentable l'expectativa que s'ha creat", va recalcar el parlamentari.

Finalment, la diputada socialista Aina Crespí ha manifestat que es tracta d'un procés "difícil" tot i que va puntualitzar que la Conselleria "està treballant no només en el que es refereix a les competències de promoció turística". Per part seva, el parlamentari del Bloc Eduard Riudavets es va mostrar partidari que es transfereixin totes les matèries que els són pròpies als Consells, "tot i que sabem que no és una tasca senzilla", ha conclòs.

Contenido patrocinado