Hidalgo afirma que el grup Globalia tancarà l'any, per sobre de les seves previsions

Actualizado: jueves, 18 diciembre 2008 17:56

Admet un alentiment del sector aeri, "que no creix al mateix ritme que en els últims set o vuit anys"

MADRID, 18 Des. (EUROPA PRESS)

El president del grup turístic Globalia, Juan José Hidalgo, es va mostrar avui "satisfet" del compte de resultats del grup al tancament de l'exercici, que va acabar el passat 30 d'octubre, i va assegurar que tancarà l'any per sobre de les seves previsions, millorant el resultat global respecte a l'any passat.

En roda de premsa per presentar l'adquisició d'onze avions Embraer, que incorporarà a la flota a partir de gener, Hidalgo va indicar que, malgrat fer front a alguns sobrecostos, i que "en alguns aspectes ha anat bé i en altres no tan bé", el resultat en el seu conjunt és satisfactori, si bé no va voler concretar quines són aquestes diferències.

"Ens ha anat bé, no hem decrescut i tot i que hem reduït algun avió, ens va bé", va assegurar Hidalgo, qui va admetre l'"alentiment" que està patint el sector aeri. "No s'està decreixent en nombre de passatgers, però és cert que no es creix als nivells dels últims set o vuit anys", va apuntar.

Entre les raons que contribueixen al creixement d'Air Europa, Hidalgo va enumerar la puntualitat assolida per l'aerolínia, la modernitat dels seus avions --la companyia té per norma no tenir avions de més de deu anys--, i a l'operativitat i bon funcionament de les seves rutes "ja molt consolidades" al mercat.

"Efectivament en un context de vaivens com l'actual cadascun haurà de fer balanç. Nosaltres només operem amb avions nous, és més, si féssim una comparació dels MD80, valorats en tres o quatre milions de dòlars, a un Airbus valorat en 80 milions de dòlars, és clar que no és el mateix pujar a un avió que a un altre", va afegir Hidalgo, qui va confirmar que Globalia no serà present en la pròxima edició de Fitur.

Precisament el president de Globalia va presentar avui l'adquisició d'onze avions Embrair que pretén incorporar a la seva flota en el termini de dos anys adaptant la capacitat d'aquestes aeronaus, de 120 places, a la demanda. "Cal treure-li un 80% de l'ocupació mitjana per avió, de manera que estimem que per a una oferta de 120 places amb un factor de càrrega de 95 places ja tindríem rendibilitat", va explicar.

D'altra banda, Hildago es va referir a la possibilitat que Foment reasigni els espais per a les aerolínies de la Terminal Sud de l'aeroport de Barcelona-El Prat per donar cabuda en la nova infraestructura a Air Europa i als seus socis de l'aliança SkyTeam, tal i com venia reclamant la companyia.

"Confio que el Consell d'Administració d'AENA ho decideixi com més aviat millor i poder celebrar aquesta bona notícia, ja que tot sembla indicar que la decisió serà satisfactòria", va concloure.