BERLÍN 14 Mar. (EUROPA PRESS) -
La 45 edició de la ITB de Berlín, que s'ha fet a la capital alemanya del 9 al 13 de març, s'ha tancat amb un volum de negoci de sis milions d'euros i al voltant de 170.000 visitants, xifres que detonen la recuperació del sector.
Tot i això, el terratrèmol i el tsunami japonès de divendres passat van llançar una ombra de desànim a la fira, que des de dissabte ha tancat l'estand del Japó.
De fet, l'Organització Mundial del Turisme (OMT) ha expressat durant el certamen els seus "més sinceres condols" al poble del Japó pel devastador terratrèmol i els posteriors tsunamis que han assolat la regió nord-oriental del país.
"Mentre es desenvolupa la tragèdia, els nostres pensaments estan permanentment amb els afectats ara mateix d'extraordinària dificultat", ha afirmat el secretari general de la OMT, Taleb Rifai.
El certamen va comptar amb la participació d'11.163 empreses expositores, un 0,3% més que l'any anterior, i organitzacions de 188 països, al llarg dels seus 26 pavellons en una superfície de 160.000 metres quadrats. En l'edició d'aquest any, la IBT de Berlín ha tingut com país soci a Polònia.
Els visitants professionals van arribar als 110.791, amb un augment del 15% de nous registres, fins a 14.000 participants. Les primeres dades xifren en 60.000 els visitants entre el públic en general.
Segons va detallar l'organització, més del 40% dels compradors procedien de l'estranger. "El volum de negocis a la fira proporciona un impuls addicional a la recuperació actual en el sector turístic", ha destacat el comitè de la fira a la qual van acudir 7.000 periodistes procedents de 94 països.
"Cada any la ITB de Berlín atreu a un creixent nombre d'expositors internacionals i és la fira més internacional en nombre de visitants, dues condicions ideals per a l'èxit del certamen, que va aconseguir un significatiu augment del volum de negoci respecte a l'any passat, entorn dels sis milions d'euros", director d'Operacions de Messe Berlín, Christian Göke.
IMPULS PER A EGIPTE I tunísia
La reunió va servir també perquè els països del nord d'Àfrica tornessin a estimular a un sector clau per a les seves economies. Egipte va presentar una nova campanya publicitària que se centra en el procés de democratització pacífica que té lloc al país.
El secretari general de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), Taleb Rifai, ha destacat la rellevància especial que va cobrar la ITB de Berlín aquest any amb l'acollida d'Egipte i tunísia i la solidaritat de la comunitat internacional cap a aquests dos destins turístics importants.
La OMT ha pronosticat que el turisme generarà un creixement econòmic "més fort i més sostenible" i va avançar que els pròxims deu anys podrien ser "la dècada dels viatges i el turisme", perquè s'està apreciant que la recuperació de la indústria està "en curs".
La pròxima ITB Berlín es portarà a terme entre el 7 i l'11 març de 2012 i tindrà com país soci a Egipte.