29 de gener de 2020
  • Martes, 28 de Enero
 

Les companyies aèries pugen preus per compensar l'alça del preu del petroli

Actualizado 6/6/2008 21:49:50 CET

PALMA DE MALLORCA, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -

Les principals companyies aèries estan aplicant lleus increments en els preus dels passatges amb la finalitat de compensar l'alça del preu del barril del cru, que avui va arribà als 134 dòlars, respecte els 121 dòlars al començament de la sessió d'ahir, de manera que en 24 hores s'ha encarit 10 dòlars.

En declaracions a Europa Press, el director de comunicació de Globalia, Julio Fernández, va explicar que Air Europa preveu aplicar una pujada d'entre el 20 i 30 per cent sobre la part del cost dels vols que correspon al carburant -prop de del 30 per cent-, i que es traduirà en un augment aproximat del 10 per cent sobre el preu final del bitllet.

Fernández va precisar que l'augment no pot ser "mai excessiu" perquè això faria que els preus deixessin de ser "competitius" en un mercat on hi ha una "sobreoferta" i totes les companyies estan expectants davant dels moviments de la competència.

Alhora, va precisar que les que ho estan passant pitjor són les companyies americanes, que paguen i venen el petroli en dòlars, mentre que a Europa, la fortalesa de l'euro "ens dóna un cert respir".

MESURES COMPENSATÒRIES

En aquest context, va considerar que les mesures compensatòries que estan aplicant algunes companyies de baix cost per pujar preus de manera indirecta -per facturar l'equipatge, permetre trucades de telèfon o servir menjar- són un "eufemisme" per "negar l'evident" i rendir-se a la pujada de preus.

Per la seva banda, el director general d'Air Berlin a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, va considerar en declaracions a Europa Press que malgrat que l'augment del preu del petroli ha repercutit en els preus, la companyia "segueix tenint bones ofertes". L'estratègia de preus "segueix sent la mateixa", va recalcar.

En aquest punt, va explicar que la renovació "constant" de la flota, introduint avions "molt més eficients" ha permès disminuir costos, perquè les aeronaus "consumeixen menys i això alleuja l'impacte que té l'indubtable augment del preu del combustible", ha afirmat.

"Es produirà un augment de preus com s'està donant en altres segments de l'economia, però els vols barats no desapareixeran", va sentenciar. Middelmann es va referir al tancament de companyies dels Estats Units i va augurar que és possible que "el degoteig continuï".

Per la seva banda, Spanair aplica des d'aquesta setmana un augment del 5 per cent en el preu dels bitllets, que mantindrà fins que la situació "torni a normalitzar-se", han confirmat avui fonts de la companyia a Europa Press.

  • Martes, 28 de
 

Lo más leído

  1. 1

    KELT-9b, un planeta abrasador hasta para las moléculas

  2. 2

    El 'acuerdo del siglo' contempla Jerusalén como capital "indivisible" de Israel y un Estado palestino

  3. 3

    Rescatan a la perra 'Pocahontas' en la casa de su entrenador, detenido por denuncia falsa

  4. 4

    Químicos usan excrementos para criticar la investigación sobre grafeno

  5. 5

    La familia del desaparecido en Mallorca asegura que el uso de Sánchez de un helicóptero no perjudicó la búsqueda

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista