PALMA DE MALLORCA, 22 Nov. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Govern ha acordat aquest divendres atorgar l'autorització prvia a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, Isabel Castro, per realitzar l'encrrec de gestió amb la Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia (Fundació Bit) per desenvolupar el servei d'oficina tcnica d'administració electrnica (OTAE), per un import total mxim de 840.731,36 euros en dos anys.
Segons ha explicat la portaveu del Govern, Pilar Costa, en roda de premsa, l'OTAE renovar d'aquesta manera l'encrrec de gestió de la Direcció general de Modernització i Administració Digital, que té, entre altres objectius, posar en funcionament de forma progressiva el servei de 'Carpeta Ciutadana' que actualment es troba en fase de pre-disseny.
Aquest servei permetr als usuaris accedir i interactuar amb l'Administració de la Comunitat en relació amb tots els expedients que aquesta estigui tramitant de forma telemtica.
Així mateix, altres serveis inclosos en aquest encrrec són el manteniment de les funcions d'interoperabilitat de les dades d'expedients administratius i dels registres d'entrada i sortida, així com la creació i el manteniment del servei de portafirmes disponible per a alts crrecs de l'Administració autonmica.
D'altra banda, el Consell ha atorgat a la consellera l'autorització prvia per realitzar el contracte de servei i subministrament de certificació electrnica de la Comunitat Autnoma per dos anys amb un import de 363.329 euros, prorrogable per un mxim de dos anys més amb un valor estimat de 645.598,40 euros.
Aquest servei, que permet la signatura electrnica per part dels empleats públics des d'un 'cloud', fins i tot des de dispositius mbils, era prestat fins ara per la Fbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) com a únic ens autoritzat. El marc legislatiu i tcnic actualment permet, no obstant aix, treure a concurs públic aquest servei.