Llinàs aplaudeix que el PP proposi millores en educació tot i que afirma que la solució no passa per augmentar hores

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 28 enero 2011 18:59

PALMA DE MALLORCA 28 Ene. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació i Cultura, Bartomeu Llinàs, ha considerat "positiu" que el PP llanci propostes electorals per a la millora de l'àmbit educatiu, tot i que ha asseverat que aquests avenços no deuen plasmar-se en un increment d'hores lectives, tal com proposa el president 'popular' i candidat a la presidència del Govern, José Ramón Bauzá, sinó a atendre les necessitats específiques de cada centre de cara a reduir els índexs de fracàs i abandonament escolar.

Així ho ha posat de manifest en roda de premsa posterior al Consell de Govern, en què ha manifestat que "tant de bo tots els partits integrin aquests aspectes en els seus programes electorals", tot i que ha precisat que "la qüestió no és fer més, sinó d'una altra manera, com ho fa el Govern".

"Nosaltres atenem les necessitats de cada centre, ja que no tots necessiten una hora més. Cal apostar per una nova administració", ha recalcat el conseller en aquest sentit.

Sobre aquesta qüestió, Bauzá va anunciar que si governa a Balears després de les pròximes eleccions de maig, augmentarà les hores lectives de les assignatures instrumentals bàsiques en Educació primària, que són les llengües, matemàtiques i ciències, amb la finalitat de reduir els elevats índexs de fracàs i abandonament escolar, situat aquest últim en un 40,8% a les illes, convertint-se així "en el més alt del país, segons dades del Ministeri d'Educació".

El màxim dirigent del PP balear considera que amb l'augment de les hores lectives es dotarà d'una base "més sòlida" als alumnes de l'arxipèlag, que els permeti "majors probabilitats d'èxit en els estudis secundaris, disminuint així els percentatges tan elevats d'abandonament escolar i de fracàs escolar".

Per a Bauzá, el recent informe PISA, que recull que Balears és una de les comunitats amb major fracàs escolar, i la que lidera el rànquing d'alumnes repetidors en primària, al costat del 40,8% d'abandonament escolar, posen de manifest que el sistema educatiu actual a les illes "no és l'adequat i que s'ha d'apostar per línies d'actuació basades a l'esforç i la qualitat".

Contenido patrocinado