PALMA DE MALLORCA, 13 Abr. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Educació i Cultura, Bartomeu Llinàs, ha assegurat que desconeix si és viable econòmicament la proposta de lliure elecció de centres per motius lingüístics que ha fet el president del PP, José Ramón Bauzá, si bé ha dit que, malgrat que podria ser inviable, no pensa calcular-ho, tenint en compte que es tracta d'un projecte que ell "mai l'hagués plantejat".
Després de signar amb els sindicats STEI i Fete-UGT la pròrroga del Pla per a l'estabilitat del personal docent i la millora del sistema educatiu, que afectarà a 3.000 professors interins, Llinàs ha afirmat que suposa que el líder popular "haurà fet els comptes", i alhora ha remarcat que, ara mateix, el problema de l'educació no és la llengua en la qual els pares escolaritzen als seus fills, sinó l'èxit i el fracàs escolar.
En aquest sentit, ha dit que, després de reunir-se amb els directors dels centres educatius de Balears, ja sap "què és el que passa, on succeeix i quines són les mesures que s'han de posar en marxa", de manera que s'ha compromès que en la pròxima legislatura, es portaran a terme plans específics d'educació en cada centre, amb vista a reduir els alts índexs de fracàs i abandonament escolar.
"Mentre Bauzá fa ofertes electorals, nosaltres executam i planificam l'educació, de manera que el plantejament del Govern passa per un pla de xoc on les actuacions de la Conselleria són totalment serioses, possibles, desitjables i amb l'experiència que s'està governant", ha recalcat.
Així, ha reconegut que l'educació "cal fer d'una altra manera, que passa per la cultura de l'avaluació a nivell general i per una relació més directa amb els diferents centres educatius", amb la finalitat de conèixer les problemàtiques específiques de cadascun d'ells.
ACTUACIONS PLANIFICADES
Preguntat per què no s'han portat a terme aquestes actuacions durant aquesta legislatura per reduir els índexs de fracàs i abandonament escolar, Llinàs ha asseverat que la Conselleria ha portat a terme una altra sèrie d'actuacions "d'acord amb una planificació", entre les quals ha destacat la construcció d'infraestructures i el pla de 0 a 3 anys.
"Aquestes iniciatives ja estan encaminades i ara ens hem adonat parlant amb els directors que el tractament amb els centres és bàsic i fonamental, tot i que això no ho farem al final de la legislatura, perquè no està en el pla, sinó que es prepararà per a la pròxima", ha assenyalat el conseller, qui ha sostingut que té la responsabilitat de tenir "clar" el que ha de fer en matèria educativa, després de les eleccions del 22 de maig.
D'altra banda, ha ressaltat que durant aquesta legislatura, "s'ha evitat que molts alumnes se n'anessin del sistema", gràcies als programes de qualificació professional inicial i als programes que es fan amb entitats privades. Alhora, ha afegit que "moltíssims joves, d'entre 18 i 24 anys, que no formen part del sistema educatiu, però que també comptabilitzen l'abandonament escolar, han retornat al sistema educatiu apuntant-se a cicles formatius de grau mitjà i superior.