PALMA DE MALLORCA 10 Jun. (EUROPA PRESS) -
El director de l'Oficina Espanyola de Turisme (OET) de Londres, Ignacio Vasallo, ha dit avui que, tot i que les vendes de paquets turístics amb destí a les illes van començar "molt malament" a començament d'aquest any al Regne Unit, han estat augmentant "de mica en mica" en els successius mesos, pel que ha apuntat que si la tendència es manté, arribaran a l'estiu "amb les mateixes vendes que l'any passat".
Vassallo va fer aquestes declaracions a la presentació del Congrés d'agents i touroperadors britànics STA/AITO, que té lloc del 10 al 13 de juny a Portopetro (Mallorca), i que ha portat fins a l'illa a un total de 150 agents de viatges independents i especialitzats. La consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, també va estar present en la compareixença davant dels mitjans, a més del president de STA/AITO, Barry Moxley; i la directora de la Fundació Mallorca Turisme, Mar Suau.
El president de l'OET de Londres ha destacat que el destí de Mallorca està sent venut aquest any a "preus més alts" al Regne Unit, com a conseqüència d'"una disminució de l'oferta global".
Tot i això, ha postil·lat que s'està venent "tot el que es col·loca al mercat", pel que va esperar que els touroperadors, "al veure que es ven tot", sol·licitin incrementar els seus slots (franja horària assignada en els aeroports a les companyies aèries per als seus enlairaments i aterratges). En aquesta línia, va puntualitzar que els touroperadors britànics tenen gairebé tres milions de seients al mercat.
Alhora, ha subratllat que la pujada de la lliura respecte a l'euro és un altre dels factors que pot beneficiar a les illes perquè siguin elegides aquest any com destí turístic. Un aspecte que ha estat recollit per la premsa britànica, tal com ha assegurat Vassallo, qui ha matisat que aquesta tendència "beneficiarà" a la comunitat.
Per illes, ha afirmat que el gruixut de les vendes s'està fent a Mallorca, on ara mateix hi ha venuts més de mig milió de seients. En el cas de Menorca va puntualitzar que "s'ha venut millor" i "abans" perquè té un perfil de destí turístic "per a famílies", una característica que han aprofitat els touroperadors per fer ofertes. Mentre que a Eivissa "s'ha venut poc", si bé ha considerat que aquesta illa és "més per a parelles" i, segons la seva opinió, "es vendrà al final".
El president del congrés STA/AITO, que es realitza anualment, ha explicat que aquest esdeveniment està dirigit a agents de viatges especialitzats, que "no porten un gran número" de turistes, tot i que cadascun d'ells desemborsa en les seves visites major quantitat de diners. Barceló ha precisat que els agents de viatges independents té al voltant d'un milió de clients al Regne Unit. A més, les vendes d'aquest tipus d'agències estan tenint "una lleugera pujada" respecte a les de l'any passat per aquestes dates, ha indicat Moxley.
La finalitat d'aquest esdeveniment és que els agents, que també són propietaris d'agències, coneguin millor l'illa, així com descobrir en ella nous productes que després vendran als seus clients. En aquest sentit, ha destacat que aquests destinataris fixen la seva atenció en característiques com la gastronomia, la possibilitat de fer activitats com el senderisme o la cultura, per exemple.
La directora de la Fundació Mallorca ha dit, en aquest sentit, que aquest congrés és "la millor promoció" que es pot fer per donar a conèixer productes de les illes que no siguin el de "sol i platja".