March assenyala que les competncies de l'ATE passaran d'Hisenda a Educació quan se superin diversos problemes

Martí March en el ple del Parlament
PARLAMENT IB - Archivo
Publicado: martes, 5 febrero 2019 16:43

PALMA DE MALLORCA, 5 Feb. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació i Universitat, Martí March, ha assenyalat que les competncies relatives a la figura de l'Auxiliar Tcnic Educatiu (ATE) passaran de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la d'Educació i Universitat quan se superin "alguns problemes".

"Estem fent un informe de servei jurídic per veure l'impacte que suposa que la Conselleria d'Educació assumeixi aquesta competncia, s'haur de pactar amb Hisenda", ha explicat durant la seva compareixena en el ple d'aquest dimarts.

El conseller, que ha comparegut en el Parlament a petició del diputat del Grup Mixt Salvador Aguilera, ha insistit que la figura de l'ATE, que atén a nens amb problemes concrets, no est adscrita a centres educatius, per la qual cosa és "una figura canviant en molts sentits".

Així mateix, ha assegurat que la comunicació entre ambdues conselleries ha estat "cada dia més important" i ha detallat que ja s'han resolt alguns dels problemes pendents com és l'increment de l'horari diari i mensual d'aquests professionals per permetre que sigui una figura més estable amb una durada més concreta".

A continuació, ha destacat que les funcions d'aquests professionals "estan clares", així com el protocol pel qual s'ha de designar la seva plaa.

En aquesta línia, ha destacat que abans d'assumir les competncies cal "establir una plantilla concreta, treballar amb normes molt determinades i concretar tot el relatiu a la titulació" que s'ha d'exigir a aquests professionals.

En aquest sentit, ha mostrat el seu acord amb que aquests professionals tinguin titulacions superiors per "atendre als nens en el collegi, que és l'espai més inclusiu que hi ha en la societat".

Finalment, ha defensat la integració d'aquests professionals dins de l'equip de suport a la diversitat de les escoles, així com la seva participació als claustres ja que, encara que no siguin docents, "han de ser membres actius i participar als debats dels problemes reals del collegi".