MADRID 3 Jun. (EUROPA PRESS) -
La cadena hotelera de la família Escarrer presentarà aquest divendres en la Borsa de Madrid la seva nova marca corporativa, Meliá Hotels International, per celebrar els 55 anys de la companyia i el començament d'una nova etapa per al grup.
El conseller delegat i vicepresident de l'hotelera, Gabriel Escarrer Jaume, farà el tradicional toc de campana a les 12.00 hores com a convidat d'honor del parquet madrileny.
Sol Meliá, que cotitza al mercat Continu, va sortir a Borsa el 2 de juliol de 1996, a un preu a un preu de 5,41 euros, ara fa 15 anys. Avui el valor dels seus títols voreja els nou euros.
El canvi de marca corporativa, aprovat ahir per la junta d'accionistes, respon "a l'alt valor aportat per la marca més internacional del grup, a la seva fiabilitat i al grau de reconeixement i potencial en múltiples mercats". Amb aquest nou nom se centrarà en la seva estratègia d'expansió i diversificació global.
En 2010, Sol Meliá ha desembarcat a la Xina, amb l'obertura d'un hotel a Xangai, i a Dubai, i s'ha endinsat al mercat nord-americà al vendre la seva marca Tryp, que segueix gestionant, al gegant hoteler americà Whydham.
A aquesta estratègia se suma a més la seva aliança amb la primera cadena hotelera la Xina, la corporació [Jin] Jiang International Hotel Company, per captar turistes xinesos cap a Europa.
El creixement es portarà a terme mitjançant fórmules poc intensives de capital --gestió, lloguer o franquícia--, que representen el 86% de les incorporacions pendents.
La cadena hotelera treballa ja en el seu nou Pla Estratègic 2010-2014 que gira al voltant a la renovació de la missió, cultura i valors corporatius, el reforç de les àrees de negoci d'Àsia-Pacífic i la seva nova marca.