Un nou centre de gestió de trànsit de la Direcció Provincial balear es coordinarà amb la sala de control del Consell

Actualizado: viernes, 8 febrero 2008 20:27

La instal·lació de 18 cambres, 15 panells informatius i sensors meteorològics suposa una inversió de cinc milions d'euros


PALMA DE MALLORCA, 8 Feb. (EUROPA PRESS) -

El nou centre de gestió del trànsit a Palma posat en marxa avui per part de la Direcció Provincial de Trànsit de les Balears es coordinarà amb la sala de control del Consell de Mallorca per recollir la informació sobre la intensitat i composició del trànsit de vehicles en les principals vies de l'illa, amb la finalitat de dissenyar estratègies d'actuació que permetin augmentar la seguretat viària.

El director general de Trànsit, Pere Navarro, ha assistit a la inauguració d'aquest nou espai, en què també estigueren presents el delegat del Govern central, Ramon Socias, i el sotsdirector general adjunt de Circulació, Enrique Belda. Navarro destacà els beneficis que aporten les noves tecnologies a la gestió del trànsit.

El centre de gestió rebrà informació en temps real procedent dels dispositius instal·lats; 18 cambres, 15 estació de presa de dades (EPD) amb 64 punts de mesura, dos sensors de variables atmosfèriques a la carretera (Sevac), 15 estacions remotes universals (ERU), 2.000 metres d'expira per detectar la densitat de trànsit i 30 parelles de pals d'auxili a la carretera.

La informació recopilada és tractada al centre de gestió amb sistemes software específics, avaluada pels experts i difosos entre els usuaris de les carreteres mitjançant els 15 panells de missatge variable que se sumen als 14 dels quals ja disposa el Consell.

Els dispositius han estat ubicats a les carreteres Ma-1 d'Andratx fins a Palmanova, Ma-111 de Valldemossa fins a la UIB, MA-13 fins a Inca, MA-19 fins al punt quilomètric 12,500 i MA-20, la Via Cintura.

Navarro explicà que aquest "centre de tecnologies", el cost del qual ronda els cinc milions d'euros, anirà incorporant tots els avenços tècnics que adquireixi la Direcció General de Trànsit per controlar la disciplina en la circulació. Tot i que de moment només s'estén per Mallorca, en un futur s'ampliarà a Eivissa i Menorca.

Sobre la complementació entre la funció d'aquest centre i la sala de control de trànsit del Consell, Navarro explicà que en un país "complex i complicat" com Espanya, "el repte és mantenir l'escrupolós respecte a les competències (descentralitzades) però vertebrant i coordinant perquè les tecnologies funcionin, apostant per sistemes integrats que millorin el servei al ciutadà, que és el contribuent".

"És imprescindible una visió global i de coordinació per treure el màxim rendiment als mitjans dels quals ens dotem", afegí el director general. Sobre aquesta qüestió, Balde aclarí que "no hi ha diferència" amb les funcions desenvolupades per la Institució Insular, sinó que "simplement es complementen". "Observem trams de carretera diferents i cooperem. Uns podem accedir als panells dels altres", digué.

Per la seva banda, Socias també agraí la "col·laboració i coordinació" amb el Consell i subratllà que l'ànim d'aquest tipus d'iniciatives és el de "salvar vides i no el de recaptar". "Per això informem d'on estan els radars, perquè la gent redueixi la velocitat", afegí.

"Malgrat la disminució de la mortalitat, no podem estar satisfets mentre segueixi havent un sol mort a la carretera. Cal seguir avançant cap a la utopia de la mortalitat zero, intentant evitar aquesta sagnia", conclogué el delegat del Govern.