La plataforma Units per Conservar planteja allargar el metro fins a Esporles

La plataforma Units per Conservar planteja allargar el metre fins a Esporles
UXC
Actualizado: lunes, 18 marzo 2019 18:07

   També treballen en una proposta per ampliar el metre fins a Sa Torre, Badia Blava, Badia Gran i Tolleric a Llucmajor

   PALMA DE MALLORCA, 18 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La plataforma Units per Conservar (UxC) ha presentat aquest dilluns a la Direcció general de Mobilitat i Transports del Govern un informe en el qual plantegen allargar la línia del metro (M1) des de Palma fins a Esporles.

   En aquest informe, recorden que el Govern va presentar al febrer el projecte d'ampliació de la línia M1 de metro entre la Universitat de les Illes Balears (UIB) i el Parc Bit.

   Davant aix, la plataforma planteja una proposta que "minimitza el consum de territori al mxim", així com "la mínima afecció possible" sobre les explotacions de la zona de Sarri, una zona rural histrica que data del segle XIII.

   En concret, pretenen una connexió rpida de "poc més" de quatre quilmetres, amb una línia frria, un quilmetre en doble via i tres en via única, entre Palma i Esporles.

   Així mateix, asseguren que és un projecte que "s'integra plenament amb els menors perjudicis" sobre l'entorn i la zona agrria, i cerca "un traat el més coincident possible parallel a vies i camins ja existents".

   Segons indiquen, suposaria "una millora substancial" en la saturació de vehicles en l'entrada a la capital per la carretera de Valldemossa i minimitzaria "l'afecció de vehicles" davant l'Hospital Universitari de Son Espases.

   A més, suposaria "una porta d'entrada directa sense necessitat de vehicle motoritzat" a la Serra de Tramuntana i establir una "connexió directa" amb "transport rpid i efica" a la ruta de gran recorregut (GR 221) de la Ruta de Pedra en Sec.

   D'altra banda, UxC est treballant en una altra proposta per ampliar el metre fins a Sa Torre, Badia Blava, Badia Gran i Tolleric a Llucmajor, que es presentar en els mesos vinents.

Leer más acerca de: