La Policia Nacional desarticula una organització que distribuïa cocaïna a Eivissa i enviava droga al Regne Unit

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 10 mayo 2011 15:51

EIVISSA, 10 May. (EUROPA PRESS) -

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització de narcotraficants que enviava cocaïna al Regne Unit en camions de gran tonatge i que també distribuïen part de la droga a Eivissa, on invertien al seu torn en propietats i tenien previst establir negocis relacionats amb el turisme d'alt estànding.

La Policia Nacional informa en un comunicat que l'operació s'ha saldat amb deu detinguts i s'han intervingut 65.000 lliures esterlines i 71.500 euros, 35 quilograms de cocaïna i quatre armes de foc.

Segons la investigació, la droga era ocultada en dobles fons dels vehicles, que eren conduïts fins a Anglaterra per transportistes subcontractats per l'organització mentre que membres de la xarxa acompanyaven al comboi per donar seguretat en les operacions i evitar possibles robatoris o impagats.

També van constatar que el líder de l'organització, tot i que no treballava, mantenia un tren de vida molt elevat, conduïa vehicles d'alta gamma i tenia diversos pisos llogats per tota la geografia espanyola.

Al mateix temps, s'encarregava de preparar dobles fons en camions de gran tonatge, per tal de traslladar cocaïna al Regne Unit sota la cobertura del transport de mercaderies legals i de subministrar estupefaents a clients fixos assentats a Barcelona i Eivissa.

ORGANITZACIÓ PIRAMIDAL

L'organització tenia una clara estructura jeràrquica i amb repartiment molt concret de funcions. En la cúspide de la piràmide es troba la persona esmentada, encarregada de contactar amb diverses organitzacions per aconseguir la substància estupefaent, tenint en compte que no tenia proveïdor fix.

Com cooperador imprescindible comptava amb un home dedicat a controlar el transport de la droga, el seu emmagatzematge en un pis de seguretat, el disseny dels dobles fons (tant en turismes com en camions), així com a procurar vehicles a l'organització.

En el següent esglaó figurava l'encarregat de reclutar als transportistes que traslladarien la cocaïna fins a Anglaterra i de la venda de part de la substància estupefaent a Barcelona, des d'un pis situat a Sant Just Desvern. En aquest nivell també es trobava la persona encarregada de donar seguretat en les operacions, a fi d'evitar possibles robatoris o impagats, i que es traslladava a Anglaterra amb tals propòsits.

L'organització feia ús d'un important nombre de telèfons mòbils, per al que es recolzava en el propietari d'un negoci de telefonia situat a Barcelona. L'esmentada persona desenvolupava una tasca logística per a proveir-los de telèfons mòbils i SmartPhones.

Els agents policials van localitzar la nau on es preparaven els enviaments i van descobrir que havien aconseguit camuflar 32 quilograms de cocaïna al doble fons d'un camió que partiria amb destí Londres.

La investigació ha estat desenvolupada per agents del GRECO Eivissa i de la UDICO Central de la Comissaria General de policia Judicial i de la UDICO de Barcelona.

Contenido patrocinado