PALMA DE MALLORCA, 1 de febrer (EUROPA PRESS)
El Grup Parlamentari Popular ha assegurat avui que l'activitat de les obres de reparació del metro és "mínima" i ha aportat els resultats de l'estudi que els 'populars' han realitzat comprovant 'in situ' la quantitat de personal que treballa a les estacions del suburbà, "només set operaris" per a tota la línia.
El diputat autonòmic del PP, Toni Serra, va explicar que els resultats obtinguts estan certificats per professionals i que demostren que hi ha "menys d'un operari per estació", fet que no correspondria --va dir-- "a la reparació d'una infraestructura amb problemes estructurals, com s'ha dit".
Per a Serra, és una evidència que el metro "no té suficients problemes com per tenir obres en totes les estacions" i que "el que interessa és arribar a les eleccions del 9 de març amb tot Son Castelló obert". "El verdader problema és la connexió de la xarxa de drenatge del polígon amb la del metro", va afegir.
Segons l'opinió del diputat, "el raonable" seria dedicar tots els esforços possibles als treballs en Via Asima, per poder posar el metro en funcionament i continuar amb les reparacions secundàries. "Això absorbiria part del caos que es genera al polígon", va dir. "En canvi, el que han fet és aixecar-lo tot alhora per arribar a les eleccions", va afegir.
A més, segons les comprovacions del PP, a les estacions està treballant "personal no qualificat" i que "incompleix les normes bàsiques de seguretat laboral. "Tot i la situació que existeix al polígon, no estan treballant nits, ni caps de setmana, ni festius", va afirmar.
Per aquesta raó, va considerar que aquest pròxim dimarts, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, hauria d'atendre la petició del Grup Popular perquè doni explicacions a seu parlamentària. "Espero que siguin seriosos", va afegir. Tot i això, va augurar que la resposta del Govern serà "intentar demostrar que hi ha algun altre problema estructural gravíssim", va ironitzar.
Finalment, Serra va afirmar que el que el Govern pugui dir en el futur sobre les obres del metro "no té credibilitat" perquè --va agregar-- "se'ns està enganyant". "No ens podem fiar del conseller, ni del director general de Mobilitat (Antoni Verger), que menteix sobre el concurs públic guanyat per l'empresa que va auditar el metro (Ineco)", va concloure.