El preu de l'habitatge usat cau un 0,4% en gener a Balears i registra un descens interanual del 0,2%

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 3 febrero 2011 19:23

PALMA DE MALLORCA, 3 Feb. (EUROPA PRESS) -

El preu de l'habitatge usat a Balears ha registrat una caiguda del 0,4% en gener respecte al mes passat, situant el preu del metre quadrat en 2.326 euros, segons l'estudi elaborat pel portal immobiliari fotocasa.es juntament amb l'escola de negocis IESE.

Així, en taxa interanual, el preu de l'habitatge ha baixat un 0,2% en gener a les illes, una caiguda inferior a la registrada en la mitjana estatal, on ha caigut un 4,7%. La variació trimestral (d'octubre del 2010 a gener de 2011) llança un descens dels preus immobiliaris de segona mà del 2,4% a Balears.

Segons l'estudi, Extremadura segueix sent la comunitat autònoma més econòmica per comprar una casa. Les dades de fotocasa.es indiquen que al començament de 2011 i en termes de variació mensual, set comunitats autònomes presenten creixements de preu o variació més gran o igual a zero. Es tracta d'Extremadura (1,1%), Andalusia (0,3%), Navarra (0,3%), Canàries (0,2%), Castella-la Manxa (0,1%), El País Basc (0%) i Cantàbria (0%).

La resta registren descensos inferiors a l'1%, que van del -0,3% de Galícia, la comunitat on el preu de l'habitatge menys descendeix, al -0,8% de Castella-Lleó, la que registra la caiguda més gran.

En taxes interanuals (gener del 2010 a gener de 2011), la Rioja i Extremadura són les dues comunitats que més gran caiguda de preus registren, amb un -7,8% i un -7,4%, respectivament. De les comunitats que menys han caigut a l'últim any destaquen Balears (-04%) i El País Basc (-1,9%).

Les cinc comunitats autònomes amb major preu el gener del 2011 són les mateixes que van tancar l'any 2010. Es tracta del País Basc, Catalunya, Madrid, Navarra i Cantàbria. El País Basc, amb 3.737 euros, se situa com la comunitat més cara per comprar un habitatge de segona mà a Espanya.

En comparació del preu mitjà d'Espanya (2.255 euros), en gener només vuit comunitats autònomes superen aquest valor. Pel que fa a les comunitats amb els preus més baixos, el gener del 2011 destaquen Extremadura amb 1.586 euros, Múrcia (1.651 euros), Castella-la Manxa (1.653 euros), Comunitat Valenciana (1.758 euros) i Canàries (1.782 euros).

Contenido patrocinado