El Programa d'Acompanyament Escolar (PAE) arriba a prop de 3700 alumnes i 182 centres de Balears des de 2016

Un total de 200 docents s'han format específicament per a aquest programa des de 2016

Europa Press Islas Baleares
Publicado: martes, 22 enero 2019 12:33
Educació a les aules
UNICAJA - Archivo
PALMA DE MALLORCA, 22 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Programa d'Acompanyament Escolar (PAE), dut a terme pel Govern, a través de la Conselleria d'Educació i Universitat, ha arribat a prop de 3700 alumnes i a 182 centres de Balears des que va arrencar fa tres anys, en el curs 2016/17.

Segons ha informat la Conselleria d'Educació i Universitat en un comunicat, uns 200 docents de Balears s'han format específicament per portar endavant el Programa.

El PAE va destinat a alumnat de centres públics de 5 i 6 de primria, i d'educació secundria obligatria, que es trobin en situació especialment vulnerable per motius socioeconmics o socioculturals, risc d'abandonament escolar o dificultats d'aprenentatge.

Actualment els alumnes estan dividits en 464 grups, la qual cosa suposa un augment de 30 grups més que en l'anterior edició (de gener a juny de 2018) i de 138 grups més que a la primera convocatria del curs 2016/17.

PRESSUPOST

Aquesta edició actual dura 3 mesos més que la del curs 2017/18 ja que es va iniciar el passat mes de novembre.

A més d'aquesta convocatria ordinria també es contempla una extraordinria al mes de juliol --per a alumnat de 3r i 4t d'ESO-- que també es va oferir en els cursos passats.

Les dues compten amb un pressupost total d'1'4 milions d'euros a fi de respondre l'increment de grups i de temps.

FORMACIÓ DELS DOCENTS

Des que va arrencar en 2016, 200 docents s'han format específicament "per tenir més eines que millorin els resultats escolars i aconseguir motivar més als alumnes", segons han informat des de Conselleria.

Als professionals de l'educació se'ls han ofert programes de Competncia Social i Emocional; eines per a la Resolució de conflictes i Sociogramas; i per incrementar la comunicació i cooperació amb les famílies.

La formació vol treballar també per aconseguir cohesionar el grup, respectar la diversitat, afavorir les relacions constructives i escoltar i parlar amb els alumnes.

Aquesta formació teric-prctica s'ha desenvolupat a Mallorca, Menorca i Eivissa entre els dies 8 i 21 de gener de 2019.

RESULTATS

Segons les memries dels centres educatius, l'anterior edició va obtenir uns resultats que han estat qualificats com "molt positius", ja que el 84,85% de l'alumnat inscrit va finalitzar el programa i el grau de satisfacció general va ser del 97'78%.

El 66% de l'alumnat de Primria que va participar al Programa va aprovar totes les matries, el 16'54% va suspendre només una matria i el 12,14% dues matries.

Només el 5,22% va suspendre més de dues matries.

En el cas de Secundria el 25,47% van aprovar totes les matries, el 19,8% va suspendre només una i el 23,94% va suspendre dos.

Pel que fa a les famílies, el 97% van afirmar estar satisfetes o molt satisfetes amb el resultat del programa.

A més, el 84,85% de l'alumnat inscrit va finalitzar el programa.

CAP A L'"XIT" EDUCATIU

El PAE s'emmarca en el conjunt de mesures del Pla d'xit Educatiu que impulsa la Conselleria d'Educació i Universitat i es dirigeix especialment a millorar les competncies dels alumnes reforant les capacitats i l'autonomia perqu siguin capaces de regular el seu propi aprenentatge.

Amb aquest programa es pretén augmentar les seves expectatives d'xit, expectatives associades a la permanncia en el sistema educatiu, i reduir així, l'abandonament escolar.

De fet, a l'últim informe sobre els resultats acadmics d'educació primria, educació secundria i batxillerat corresponents al curs 2017-2018 elaborat per l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), es corrobora que els percentatges de repetició a Primria i Secundria han anat disminuint al llarg dels dos últims cursos.

Actualment, a primria s'ha aconseguit disminuir-los un 60% en comparació del curs 2012-2013, i un 25% en secundria.

El programa preveu destinar un total de 78 hores a cada grup, distribudes de forma proporcional entre l'1 de novembre de 2018 i el 20 de juny de 2019.

Les activitats s'han de desenvolupar en dies lectius, en horari no lectiu i que no coincideixi amb l'horari del servei de menjador del centre.

Contenido patrocinado