El PSIB subratlla que la fórmula de la gestió privada només se cenyeix als aeroports de Madrid i Barcelona

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 1 diciembre 2010 20:22

MADRID 1 Dic. (EUROPA PRESS) -

El diputat nacional del PSOE, Pablo Martín, ha recalcat aquest dimecres que la privatització de la gestió aeroportuària només se circumscriu als aeroports de Madrid i de Barcelona, per la qual cosa als aeròdroms de les Balears de moment l'únic que l'afecta és la privatització del 49% d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA).

En declaracions a Europa Press, Martín ha assenyalat que gestió privada mitjançant concessions tretes a concurs --cas dels aeroports de Barajas i El Prat-- és "una cosa diferent" a l'entrada d'inversors en AENA, per la qual cosa en la comunitat només té incidència la segona opció.

El diputat socialista ha assenyalat que, a priori i de manera particular, ell "no és partidari" de privatitzar serveis públics tot i que en aquest cas serà beneficiós si s'aconsegueix una gestió més eficaç i àgil, la qual cosa serà positiva també per a Balears pel volum d'entrades que rep per via aèria.

Precisament avui, fonts del Ministeri de Foment han apuntat a tres fórmules de gestió d'aeroports: els gestionats de manera centralitzada, la creació de concessions a través de concurs públic com Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat --fórmula que podria estendre's a altres aeroports en funció de l'interès suscitat-- i aquells que es gestionaran a través de filials específiques d'aquesta societat, de les quals AENA conservarà la majoria.

Per a aquest últim cas, la societat AENA Aeroports --societat resultant del procés de conversió de l'actual AENA-- mantindrà la titularitat de les infraestructures i la gestió, però donarà entrada en els seus consells d'administració a cambres de comerços, entitats i ajuntaments.

Contenido patrocinado