PALMA DE MALLORCA, 30 de juliol (EUROPA PRESS)
Seixanta docents de centres educatius de Balears, que tenen aprovat un projecte d'implantació d'una secció europea en anglès pel curs 2008-2009, van començar aquest cap de setmana una estada a Anglaterra per perfeccionar els coneixements d'aquest idioma, com tancament de l'itinerari formatiu en tres mòduls que s'ha desenvolupat al llarg del tercer trimestre del curs escolar.
L'estada a Anglaterra obeeix a la tercera part d'aquest curs, que consisteix en una estada a Anglaterra per participar en un curs de dues setmanes de durada de formació en CLIL a NILE - Norwich Institute for Language Education, en associació amb la Universitat d'East Anglia, i que és una de les institucions de formació en aquest enfocament més prestigioses d'Europa.
L'esmentat curs s'emmarca dins una de les actuacions més importants que porta a terme la Direcció General d'Administració, Ordenació i Inspecció Educatives per la implantació del programa de Seccions Europees, que és la formació del professorat que ha de participar en el programa, tant en el que refereix la competència lingüística, com la metodològica.
El primer mòdul de l'itinerari va consistir en una formació en llengua anglesa de nivell intermedi de 150 hores de durada que es va realitzar en els centres de professorat de Palma i d'Eivissa els mesos de maig i juny en horari lectiu.
El segon mòdul, realitzat al centre de Professorat de Palma, va consistir en un curs d'iniciació a l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera) de dues setmanes de durada.
AICLE, conegut com a CLIL en anglès, és l'enfocament més estès per tot Europa en els programes que la llengua estrangera és la llengua vehicular per l'aprenentatge de matèries curriculars, on es conjuga l'aprenentatge dels continguts propis de la matèria amb el desenvolupament de la competència lingüística en la llengua estrangera.