Spanair i Iberia corregeixen les seves web en detectar-se deficiències en la informació i condicions de les ofertes

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 8 mayo 2008 19:05

MADRID 8 May. (EUROPA PRESS) -

Les aerolínies Spanair i Iberia han corregit les irregularitats detectades en les ofertes de bitllets en les seves respectives webs per l'Institut Nacional de Consum (INC) durant un examen realitzat per l'organisme estatal el mes de setembre .

A la companyia de baix cost Vueling també es van localitzar deficiències tot i que ha introduït millores substancials des d'aleshores, encara que té pendents de modificar alguns aspectes que no són considerats com anomalies, segons ha informat avui el Ministeri de Sanitat i Consum en un comunicat.

L'objectiu de l'examen era verificar si les ofertes a Internet de bitllets d'avió indicaven clarament el preu final, el compliment de les condicions ofertes i analitzar les condicions generals de la contractació. Una mesura d'acord amb la iniciativa marcada des de la Comissió Europea.

Les irregularitats més freqüents que es van trobar el setembre estaven relacionades amb els preus dels bitllets d'avió, la disponibilitat de les ofertes promocionals i amb la falta d'informació clara respecte els termes i condicions aplicables del contracte.

Després de conèixer-se els resultats de l'anàlisi, les tres companyies aèries es van comprometre a modificar i millorar en un termini prudencial de temps la informació de les seves pàgines web de venda de bitllets, i l'INC va insistir en la necessitat que la informació de les condicions de l'oferta estigués a la mateixa vista que el preu.

També es va informar que en les pàgines promocionals no hi hagués despeses suplementèries o optatives premarcades, i que es millorés l'accés a les ofertes indicades o què s'assenyalessin clarament les condicions per optar a les mateixes.

Després d'un ulterior anàlisi per comprovar les modificacions, l'Institut Nacional de Consum ha apreciat una millora general de la informació de l'oferta contribuint a una millor seguretat pels consumidors.

Tot i això, l'INC considera que l'esforç ha de continuar tot i que en el moment actual no cap parlar d'anomalies en les pàgines de les aerolínies nacionals.

Sobre Spanair, amb els canvis introduïts, les condicions de les ofertes estan molt més clares i en lloc visible de la pàgina d'oferta i destaca també la supressió del premarcat en la contractació de l'assegurança del viatge, així com en la conformitat amb rebre futures comunicacions comercials de la companyia, que deixen a l'elecció expressa del consumidor.

Mentrestant, Iberia ha introduït millores positives de cara a la informació prèvia de contractació que rep el consumidor en el moment de la recerca dels vols. Al seu torn s'ha aportat major claredat en els passos per adquirir el bitllet si bé han de suprimir el premarcat a l'assegurança o aquest no ha de ser qualificat d'opcional.

Finalment, Vueling encara ha de modificar algunes qüestions com, per exemple, l'assegurança opcional del passatger, que apareix premarcat, i la inclusió en el mateix apartat de l'acceptació de les condicions i el desig de rebre ofertes promocionals.

Contenido patrocinado