PALMA DE MALLORCA 7 Oct. (EUROPA PRESS) -
La companyia aèria Spanair realitzarà un total de 57 rutes regulars nacionals i tindrà més de 200 vols diàriament a partir del pròxim 26 d'octubre, segons recull el seu Programa de Vols per a la temporada d'Hivern 2008-2009, que s'ajusta als objectius del Pla de Viabilitat presentat per l'aerolínia per ajustar la seva oferta a la demanda real i, així, aconseguir una companyia més flexible i eficient.
En un comunicat, Spanair va destacar avui que aquestes rutes inclouen les del Pont Aeri Madrid-Barcelona, així com a diferents ciutats d'Europa i Àfrica per potenciar la seva oferta en els destins de negoci més demandats i rendibles.
A la Península, l'aerolínia oferirà 702 vols setmanals en 20 rutes nacionals i hi haurà 148 vols al Pont Aeri Madrid-Barcelona: 13 diaris de dilluns a dijous; 12 els divendres; 4 els dissabtes i 6 els diumenges.
D'altra banda, la companyia va destacar que serà l'aerolínia amb major nombre de vols setmanals que uneixin Balears amb Barcelona i Madrid, amb 254 en total. Alhora, serà l'aerolínia que realitzi el primer vol del dia des de Madrid cap a Eivissa, així com l'últim en sentit contrari.
També va remarcar que posseeix un vol diari des de Maó a Madrid i a Barcelona, de manera que continua amb la seva aposta per Menorca com destí permanent. En total, Spanair oferirà 254 vols de dilluns a diumenge entre Balears i les dues principals ciutats espanyoles.
D'altra banda, amb el programa d'hivern 2008 per Balears s'amplia d'una a dues freqüències diàries la ruta Barcelona-Eivissa-Barcelona.
Pel que fa a la connectivitat de les Illes Canàries amb la Península, Spanair operarà 18 rutes amb una oferta de 40.000 seients setmanals, en total la companyia realitzarà 223 vols a la setmana.
Alhora, oferirà servei diàriament amb enllaços a través d'algun dels dos 'hubs' (centres de connexió i distribució del trànsit aeri) que Spanair té establerts a Madrid i a Barcelona. Així, els passatgers que elegeixin Spanair podran volar cada dia, per exemple, d'A Corunya a Les Palmes (fent escala a Madrid), o de València a Tenerife Nord (fent escala a Madrid o a Barcelona).
En línies generals, en els vols dins la Península, Spanair millora els seus horaris en relació amb els de l'hivern del 2007 ja que en cadascuna de les rutes Barcelona-Alacant, Màlaga-Barcelona i Barcelona-Sevilla es produeix una millora d'horari en la primera freqüència del matí i última de la nit.
Pel que fa a la ruta Barcelona-Bilbao, Spanair incrementarà la seva presència amb una nova freqüència al migdia. Bilbao-Madrid també millorarà l'horari en la primera freqüència del matí; i en la ruta Barcelona-Madrid la companyia mantindrà les freqüències en totes les franges horàries del dia amb la finalitat d'adaptar la seva capacitat a les noves exigències del mercat.
La companyia va posar èmfasi en què aposta per Galícia com destí de negoci, amb una atenció especial al viatger bussiness, per la qual cosa manté una important posició en tots els destins als quals vola, especialment amb origen i destí a l'aeroport d'Alvedro.
En la majoria de les rutes, la companyia oferirà serveis en connexió a través dels dos 'hubs' (centres de connexió i distribució del trànsit aeri) que Spanair té establerts a Madrid i Barcelona. Amb aquests serveis, el passatger podrà volar diàriament als diferents destinacions, bé en vol directe o amb escala a Madrid o Barcelona.
RUTES INTERNACIONALS
D'altra banda, les 12 rutes internacionals que preveu el nou programa d'hivern permetran la connexió aèria diària entre Barcelona i Alger, Estocolm, Banjul, Copenhaguen i Munic; entre Madrid i Estocolm, Banjul, Copenhaguen i Frankfurt; entre Bilbao i Munic; entre Màlaga i Copenhaguen; i entre valència i Munic. De manera que es realitzaran 194 vols setmanals.
Spanair es va fundar en 1986 i, des d'abril del 2003, forma part de Star Alliance, la xarxa global d'aerolínies més gran i prestigiosa del món.