Faana de l'edifici de l'Ajuntament de Palma a la Plaa de Cort. - EUROPA PRESS
PALMA DE MALLORCA, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -
El Servei d'Atenció Telefnica al Ciutad de l'Ajuntament de Palma, el 010, va gestionar el passat mes de setembre un total de 26.066 consultes, la qual cosa suposa un increment de 1.980 consultes respecte al mateix mes de 2018.
Segons ha informat l'Ajuntament en una nota de premsa, a causa que al setembre s'inicia el termini de pagament d'impostos municipals com l'Impost de Béns Immobles (IBI) i l'Impost d'Activitats Econmiques (IAE), moltes de les consultes eren sobre aquests temes. També ha coincidit amb les inscripcions dels tallers d'adults en els Casals de Barri, un altre tema freqüent de consulta.
A més, s'han rebut 1.427 correus electrnics, un 17,26 per cent més que fa un any, i ha crescut un 75,69 per cent el nombre de missatges de 'Whatsapp' -rebuts a través del nombre de contacte 626 035 035-, amb 654 missatges més que l'any passat.
D'altra banda, s'han rebut 104 trucades al contestador durant l'horari nocturn. La majoria eren per queixes de sorolls en la via pública i cotxes mal aparcats, cridades que, segons ha recordat Cort, han de ser dirigides la Policia Local.
El 88 per cent de les trucades van ser ateses sense espera i el 100 per cent no van haver d'esperar més de 6 segons. En el cas dels correus electrnics, van ser ser contestats el mateix dia o al següent dia hbil.
DEMANDES MUNICIPALS DE SERVEIS
El 010 ha generat, a més, 665 demandes municipals de Serveis (el que suposa un creixement del 4,07 per cent en un any). És, de fet, el canal d'entrada més utilitzat (56 per cent) per a la creació de les mateixes, segons es desprn de l'informe trimestral de la seva gestió.
Aquestes demandes (que engloben queixes, suggeriments, peticions, observacions, felicitacions i altres de tipus intern) han augmentat un 18 per cent respecte al segon trimestre de l'any. En total s'en han registrat 4.042 (la mitjana en els últims 12 mesos va ser de 1.117 mensuals).
Pel que fa al tipus de demandes, la majoria són peticions d'actuació del policia de barri (63%) i queixes (18%). Respecte a la reiteració, Cort ha destacat que al setembre ja no hi ha hagut pel retard en les cites per empadronar-se.
Del tipus felicitació, s'en han registrat 57. La majoria han estat para Promoció Socioeconmica (14); principalment per a Esports i per al Centre Flassaders. Destaquen també les d'Atenció Ciutadana (13), la majoria pel SAT i per al servei de les OAC, i Infraestructures (12), la majoria per a Circulació, Arbres al carrer i Enllumenat.