La 37 edició de Cevisama supera per primera vegada els 20.000 visitants estrangers

Cevisama augmenta el nombre de professionals estrangers
CEVISAMA
Publicado: viernes, 15 febrero 2019 16:40

CASTELLÓ, 15 Feb. (EUROPA PRESS) -

Més de 20.000 professionals estrangers van visitar la 37 edició de Cevisama, fira internacional de cermica, equipament de bany i pedra natural, que es va celebrar en Fira Valncia del 28 de gener a l'1 de febrer.

Segons ha informat l'organització de Cevisama en un comunicat, a la qualitat de l'oferta, l'"extraordinria" posada en escena dels expositors i el major volum de negoci, se sumen ara unes xifres quantitatives de visitants que confirmen que el certamen ha celebrat enguany la seua millor edició, sobretot si es té en compte que l'oferta de maquinria cermica no ha participat.

En concret, la fira ha sigut visitada per 91.179 professionals de 155 pasos, superant els 90.572 professionals de 145 pasos en 2018. D'ells, 20.181 han sigut visitants forans -enfront dels 17.651 de l'edició anterior-, una xifra mai abans assilida i que confirma el posicionament d'un certamen que cada any guanya en internacionalitat.

Amb aquestes dades, Cevisama se situa en el 22% el percentatge d'estrangers sobre el total d'assistents i, a més, ha aconseguit atraure els mercats clau per al sector, ja que el 55% dels compradors estrangers va procedir de mercats tradicionals europeus com Itlia, Frana, Portugal, el Regne Unit i Alemanya --que van sumar un 36,84% del total d'estrangers--, Rússia, Algria, el Marroc, els Estats Units, Blgica i Polnia.

El perfil del visitant de Cevisama va correspondre majoritriament a botigues de venda al públic, distribudors, fabricadors, agents comercials, grups de compra i prescriptores, especialment arquitectes i decoradors. Es tracta d'un perfil, aquest últim, que est adquirint cada vegada major interés per als fabricants espanyols i, com a conseqüncia, l'organització de Cevisama est tractant de potenciar.

NOVES INICIATIVES

Amb eixe objectiu, enguany s'han engegat noves iniciatives, com un pavelló exclusiu dedicat al canal Contract. L'aposta comena a donar els seus resultats i, de fet, segons el balan realitzat per l'organització, el percentatge d'arquitectes i interioristes respecte al total de visitants de Cevisama ha passat del 10,25% en 2018 al 13,67% en 2019.

Segons l'informe final de la fira, el 73,6% dels visitants va estar interessat en l'oferta de rajoles cermiques; un 51,7%, en equipament de bany; un 38% en pedra natural; un 34%, en l'mbit de teules, rajoles, blocs de vidres i mobles expositors; i un 26% en matries primeres, fregides, esmalts i colors cermics.

El president del certamen, Manuel Rubert, ha volgut subratllar la "satisfacció" pels resultats, no solament pel positiu de les xifres sinó, sobretot, "per la qualitat del visitant, perqu hem crescut en perfils com els de arquitectura i projectes i perqu han vingut més visitants de mercats clau com el dels Estats Units".

Així mateix, Rubert ha destacat "l'assistncia histrica, un any més, de professionals de mercats estrangers, la qual cosa refora el carcter internacional de la fira i ens motiva per a seguir treballant en la mateixa direcció".

El president ha volgut agrair el treball del comité organitzador del certamen i de l'equip del certamen en Fira Valncia, així com "la confiana dels fabricants i visitants". Tots ells comencen ja a treballar en una nova convocatria, que ja té dates: del 3 al 7 de febrer de 2020 en Fira Valncia.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià