Abertis pacta un ERO per a 136 treballadors de les dos autopistes que suprimeixen el peatge enguany

Carrils Via T sense barreres del peatge de l'AP-7 a La Roca del Valls
ABERTIS - Archivo
Publicado: jueves, 5 diciembre 2019 16:14

Al voltant de la mitat dels empleats de l'AP-7 Tarragona-Valncia-Alacant i de l'AP-4 Sevilla-Cadis

MADRID, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -

Abertis ha aconseguit amb els sindicats un acord per a aplicar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 136 treballadors de les dos autopistes que el prxim 31 de desembre acaben el seu contracte de concessió i, tal com ha acordat el Ministeri de Foment, alaran el seu peatge i tornaran a l'Estat, segons va informar UGT.

Aquest ajust rebaixa en quatre treballadors l'inicialment proposat, si bé equival a quasi la mitat (el 45,3%) del total de 300 empleats que sumen les dos vies, l'autopista AP-4 entre Sevilla i Cadis i el tram de l'autopista AP-7 entre Tarragona, Valncia i Alacant.

L'acord haur de ser ara ratificat pels propis treballadors de les vies en les assemblees previstes per als prxims dies 9 i 10 de desembre, segons detalla UGT en un comunicat.

Els empleats afectats per l'ERO són els vinculats a les tasques de cobrament de peatge de les autopistes, atés que aquells no inclosos en l'ajust, els relacionats amb el manteniment de la infraestructura, est previst que se subroguen en el contracte de conservació que ferm Foment.

Quant a la indemnització per als afectats, s'ha acordat aplicar la mxima prevista en la llei, de 45 dies per any treballat amb un topall de 42 mesos durant els anys d'antiguitat previs a 2012, i de 33 dies per any amb un mxim de 34 mesos per als exercicis treballats a partir d'eixe any.

A més, l'empresa i els sindicats han acordat altres mesures complementries per als afectats, com són l'aplicació del segur metge durant un any, o un conveni especial per als afectats amb 55 o anys o més fins que complisquen 63 anys.

Els dos trams de l'AP-7 entre Tarragona i Alacant i l'AP-4 Sevilla-Cadis seguiran el prxim 1 de gener el deixant de l'AP-1 Burgos-Armiñón, que al desembre de 2018 es va convertir en la primera via de pagament construda a Espanya que posava fi a la seua concessió, alava les barreres de peatge i retornava a l'Estat.

La reversió de les autopistes que conclouen el seu contracte de concessió té lloc en virtut de la decisió del Govern actualment en funcions de no prorrogar els terminis de concessió d'aquest tipus d'infraestructures.

MÉS DE 20.000 USUARIS DIARIS

En el cas de l'AP-4, la mesura de suprimir el peatge beneficiar els 25.200 vehicles que diriament circulen per l'autopista. En el cas de l'AP-7, compta amb 23.469 usuaris al dia en el tram entre Tarragona i Valncia, i altres 20.844 en el traat entre Valncia i Alacant.

No obstant a, l'Estat passar a realitzar i pagar el manteniment de les autopistes, del que ara s'encarrega Abertis. Els contractes per a realitzar aquests treballs que Foment ja ha tret a concurs ascendeixen a 153 milions d'euros.

La política de l'Executiu en aquesta matria d'autovia i autopistes es contempla amb la seua voluntat d'obrir un debat global per a determinar un model de finanament de la xarxa viria del país, fonamentalment per a atendre les necessitats de manteniment.

Per a Abertis, primer concessionari d'autopistes del país, la mesura suposa perdre dos dels seus principals actius a Espanya. El grup espera compensar la seua eixida amb la compra d'una companyia mexicana d'autopista que va anunciar recentment.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià