Almenys 28 morts per un incendi en una fàbrica de calçat de Xina

Imatge d'arxiu dels bomeros després de l'incendi d'una fàbrica de calçat.
Europa Press/Contacto/Zheng Liang
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 9 julio 2026 18:05

   MADRID, 9 Jul. (EUROPA PRESS) -

   Almenys 28 persones han mort este dijous per un incendi registrat en una fàbrica de calçat de la ciutat de Jinjiang, en la província de Fujian, situada en l'est de Xina, segons han informat les autoritats, que han ordenat el desplegament de desenes de bombers en la zona.

    L'incendi s'ha declarat prop del migdia, sobre les 12.00 hores (hora local), en una nau de la fàbrica de l'empresa Huiteng, on continuen les labors de rescat, segons informacions de l'agència de notícies xinesa Xinhua.

   El president del país, Xi Jinping, ha lamentat que el foc haja provocat "nombroses pèrdues de vides humanes" i ha instat a la incrementar les labors de recerca per a tractar de traure amb vida al major nombre de persones possible. "La causa de l'accident ha d'identificar-se al més prompte possible i els responsables han de rendir comptes rigorosament", ha afirmat.

   El Ministeri de Gestió d'Emergències ha indicat en un comunicat el Cos de Bombers compta amb 183 efectius i 35 vehicles especialitzats en la zona.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press