Publicado 01/07/2022 18:17

Amazon promet simplificar l'anul·lació de subscripció 'Prime' per a respectar regles de consum d'UE

Archivo - Arxiu - Amazon
AMAZON - Archivo

   BRUSSEL·LES, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

   El gegant nord-americà del comerç electrònic Amazon s'ha compromès amb la Comissió Europea i autoritats europees de protecció al consumidor a simplificar el procés d'anul·lació del seu servici 'Prime' de manera que els usuaris puguen cancel·lar la subscripció "amb només dos clics" i alinear així la seua política amb les normes de la Unió Europea contra pràctiques comercials abusives.

   "La plataforma permetrà als consumidors de la Unió Europea i de l'Espai Econòmic Europeu desabonarse d''Amazon Prime' amb només dos clics, a través d'un botó ben visible i sense equívoc (amb la paraula) 'Anul·lar'", ha explicat l'Executiu comunitari en un comunicat.

   El compromís de la companyia nord-americana respon el procés de diàleg obert el passat any amb Brussel·les arran de les queixes presentades per consumidors davant la desprotecció dels usuaris enfront dels "obstacles" que trobaven quan volien rescindir la inscripció en aquest servici 'premium' de la plataforma.

   Durant les converses, Amazon ja va acceptar simplificar el procediment de cancel·lació amb canvis en el seu 'interface' web per a fer "més intuïtiu" el camí fins a la pestanya d'anul·lació, que incloïa un text explicatiu, segons expliquen els servicis comunitaris. Ara, el text haurà de simplificar-se per a evitar "desorientar" a l'usuari o intentar convéncer-li que canvie d'opinió.

   Després de més d'un any de contactes, Amazon finalment "s'ha compromès a millorar la seua política d'anul·lació" i a engegar-la "des de hui", afig el comunicat, en referència al fet que els canvis hauran d'aplicar-se en tota la UE des d'aquest mateix divendres i en tots els dispositius -ordinadors, tablets o telèfons--.

   "Pot resultar còmode per als consumidors abonar-se a un servici online perquè el procés és molt senzill, porus l'operació inversa hauria de poder realitzar-se amb la mateixa facilitat", ha defès el comissari de Justícia, Didier Reynders, per a recalcar que els usuaris han de poder exercir els seus drets "sense patir cap tipus de pressió per part de les plataformes".

   Per açò, els procediments que "manipulen o posen paranys a l'usuari" han de quedar prohibits, ha dit Reynders, qui ha celebrat el compromís d'Amazon perquè els consumidors puguen desinscriure's "lliure i fàcilment".

colaboracio