Baleria presenta l'única oferta per a la construcció de la nova terminal de passatgers del Port de Valncia

Antiga Unió Naval
APV
Publicado: jueves, 2 julio 2020 14:20

Els sobres de les ofertes administratives i tcniques s'obriran els dies 15 i 29 de juliol

VALNCIA, 2 Jul. (EUROPA PRESS) -

Baleria Eurolíneas Marítimas S.A. ha presentat aquest dijous 'in extremis' l'única oferta per a la construcció i explotació de la nova terminal pública de passatgers del Port de Valncia que l'Autoritat Porturia va traure a licitació. Poc abans de concloure el termini de presentació, el qual finalitzava aquest dijous, 2 de juliol, a les 12.00 hores, la companyia ha fet arribar la seua proposta.

La futura terminal de passatgers se situar entre el Moll de Ponent i el Moll de l'Espigó del Túria, en la zona anteriorment ocupada per la drassana d'Unió Naval de Valncia, i que compta amb aproximadament 100.000 metres quadrats. La concessió per a l'empresa adjudicatria s'atorgar per un termini de 35 anys, prorrogables fins a un mxim de 50 anys.

Els sobres de les ofertes administratives i tcniques s'obriran els dies 15 i 29 de juliol, i fins a aquest últim, l'Autoritat Porturia de Valncia (APV) no podr oferir informació addicional, excepte la qual va aprovar en el seu moment el Consell d'Administració relativa als plecs del concurs, assenyala en un comunicat.

En el seu conjunt, l'APV calcula que el projecte rondar els 20 milions d'euros entre la inversió pública i privada. El termini de construcció és de dos anys i per a l'entrega de terrenys un any més, per la qual cosa de complir-se els temps, es calcula que la nova terminal de passatgers estar operativa l'any 2024.

REQUISITS PER A LA FUTURA TERMINAL

El Consell Administració de l'APV va consensuar els requisits que ha de complir aquesta infraestructura, centrats a crear una "terminal ecolgica, accessible i respectuosa amb el valor histric" dels edificis. Així, el plec estableix que la terminal estiga equipada amb subministrament elctric perqu els creuers es connecten a aquesta energia o l'opció per a installar plaques solars en les cobertes de l'edifici.

Segons consta en les bases del concurs, la nova terminal est destinada a atendre el trnsit de creuers, les línies regulars amb Balears i Algria així com trfic de crrega rodada o "ro-ro" (plataformes o vehicles que accedeixen als vaixells amb els seus propis mitjans).

La terminal ha de ser capa d'acollir en una mateixa jornada dos bucs de creuers, un en rgim de port base i un altre en rgim de trnsit, i dos bucs tipus ferri/ro-pax.

Donades les seues característiques, la nova terminal garanteix l'operativa independent dels passatgers de creuers i els passatgers de línies regulars. Així mateix, el plec contempla un edifici per a la recepció de passatgers provet de hall d'entrada, rea per a dipsit d'equipatges, control de seguretat equipat amb rajos X i arcs detectors de metalls, espai per a duanes i per als cossos i forces de seguretat de l'Estat.

Pel que fa als servicis propis de la terminal, el plec contempla que, com a mínim, proporcione espai per a sanitat, rea d'espera, passarelles per a l'accés des del passadís d'embarcament al buc i viceversa amb cmeres de seguretat, wi-fi, oficina de turisme, zona de lavabos públics, sala de descans per a la tripulació i rea de check-in per a les línies de creuer.

Opcionalment, el concessionari podr proporcionar altres servicis com oficina per a l'APV, rea per a grups grans, magatzems, zona VIP, rea de restauració, zona comercial, vending, caixers, zones de lloguer de vehicles o sala de resos. El disseny de la terminal haur de garantir l'accessibilitat per a les persones de mobilitat reduda.

L'rea exterior ha de comptar amb zona d'aparcament de curta estada amb almenys 100 places, zona d'estacionament per a autobusos i transport collectiu amb almenys 10 places, parada de taxis. Així mateix, ha de disposar d'una zona d'espera per a passatge de línia regular internacional per a l'Operació Pas de l'Estret amb 600 places d'aparcament, zona recreativa infantil i zona de restauració i servicis.

La nova terminal comptar amb dos accessos independents: el de vehicles pesats que arribaran per mitj de l'Accés Sud i el de vehicles lleugers que entraran a la terminal pels accessos previstos per la part ciutadana.

EDIFICIS DE VALOR HISTRIC ARTÍSTIC

L'ordenació de la nova terminal haur de respectar els quatre elements de l'antiga drassana d'Unió Naval de Llevant catalogats per la Ctedra Demetrio Ribes com a peces de valor histric artístic: el dipsit d'aigua, la graderia de construcció de bucs, 2 grues que podran ser collocades en una altra ubicació i la subnau A de la nau III.

En aquest últim cas, l'APV escometr la rehabilitació de l'estructura, faana i cobertes d'aquest edifici mentre que el concessionari s'ocupar de la resta de la reforma per a la seua adequació al nou ús previst, respectant l'arquitectura de la nau i la faana oest de la mateixa.

PLA MEDIAMBIENTAL

El plec exigeix també un pla mediambiental que incloga un sistema de gestió ecolgic i sostenible, la participació en les iniciatives conjuntes que promoga l'APV i un estudi d'avaluació d'impacte ambiental. Tots els atracaments han d'estar equipats amb xarxa de subministrament elctric als bucs atracats; i totes les cobertes i teulades de les edificacions existents han d'estar dissenyades per a la installació de plaques solars fotovoltaiques.

Els criteris d'adjudicació estableixen 45 punts per a l'oferta econmica i 55 punts per al pla de negoci. Per la seua banda, el Pla Mediambiental permetr obtindre fins a 20 punts.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià