VALNCIA, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -
La comissria europea de Cohesió i Reformes, Elisa Ferreira, ha visitat aquest dilluns les obres de la futura línia 10 de Metrovalencia i ha destacat el suport "decisiu" de 50 milions d'euros de la UE perqu aquest projecte siga realitat en la primera meitat de 2022.
"Necessitem invertir en la mobilitat sostenible", ha defs en un missatge en Twitter després de recórrer, amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, el futur canó per als vianants que connectar les estacions de Bailén i Alacant.
Es tracta d'una línia molt esperada perqu connectar el centre de Valncia amb l'entorn de la Ciutat de les Arts i els Cincies, la Ciutat de la Justícia i el barri de Natzaret.
La inversió europea va permetre reactivar-la en 2018, set anys després de la seua paralització, amb la previsió que estiga acabada a la fi de 2021 per a la seua engegada durant l'any que ve, després de l'autorització de l'Agncia Estatal de Seguretat Ferroviria.
Aquesta línia, projectada com un eix vertebral de la ciutat de Valncia i de les futures L11 i L12, comptar amb tres estacions subterrnies i cinc en superfície al llarg d'un total de 5,3 quilmetres.
A més del canó per als vianants de Bailén, Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) construir una altra connexió subterrnia de 250 metres que enllaar les estacions d'Alacant i Xtiva per a facilitar el trasbord dels viatgers de la L10 amb les línies 3, 5 i 9. Amb una inversió de 22 milions, comptar amb escales mecniques i d'obra i amb ascensor accessible per a persones amb mobilitat reduda.
En general, el projecte del conjunt de la línia 10 (antiga T2) est cofinanat per la Unió Europea a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.