Compromís proposa ampliar el servici Metrovalencia fins a la matinada entre setmana i 24 hores de divendres a diumenge

Archivo - Arxiu - Imatge d'un trens de Metrovalencia
GENERALITAT VALENCIANA - Archivo
Publicado: jueves, 2 febrero 2023 15:15

   Reivindica millorar el servici amb augments de freqüncies i ampliar la xarxa als pobles amb "reivindicació histrica"

   VALNCIA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El diputat de Compromís en les Corts Valencianes Ferran Barber ha presentat una proposició no de llei amb la qual planteja l'ampliació de l'horari de servici de tota la xarxa de Metrovalencia fins a les 02.30 hores de la matinada de dilluns a dijous i durant les 24 hores de divendres a diumenge.

   Des de la coalició han sostingut aquesta proposta basant-se en el fet que actualment "se segueix sense tindre un servici nocturn de metro de manera permanent en l'rea metropolitana de Valncia, ja que a voltes s'habilita en períodes curts i molt concrets al llarg de l'any". Enfront d'a, han indicat, en un comunicat, que altres ciutats d'Espanya com Madrid o Barcelona "sí que tenen horaris més amplis" dels quals hi ha actualment a Valncia.

   Compromís considera "important" oferir un servici nocturn que "facilite els desplaaments a les persones que treballen o estudien fins a la nit durant la setmana", així com a aquelles persones que "volen gaudir del seu temps lliure".

   En aquest sentit, han advertit que "a hores d'ara un sistema de mobilitat de baixa qualitat suposa un greuge per al desenvolupament socioeconmic d'aquestes zones". "Un greuge que es fa patent en altres rees més enll de l'rea de Valncia i zona metropolitana, en la qual les persones treballadores i joves veuen afectada la seua capacitat per la manca de recursos personals i materials", ha lamentat.

   Així, ha alertat que les freqüncies actuals de metro i els temps "desesperants" provoquen que la població que viu en aquestes zones "no puga complir les seues tasques diries de manera adequada".

MILLORAR EL SERVICI I AMPLIAR LA XARXA

   Per a, ha reivindicat una aposta "ferma" pel transport públic "de qualitat i sostenible" que funcione com a "ferramenta vertebradora de les nostres comarques i que facilite el dia a dia de la gent". I per a a han apostat per "millorar el servici all on la xarxa ja arriba i ampliant-la en tots aquells pobles que no poden gaudir d'aquest servici públic essencial".

   Barber ha indicat que Compromís planteja la necessitat de potenciar el servici de transport públic com a "alternativa a una qüestió que ens preocupa" que és "la intenció d'implementar el cobrament als usuaris per l'ús de les infraestructures viries per a, suposadament, reduir l'afecció del trnsit rodat a les rees metropolitanes pels efectes mediambientals".

   "Aquesta mesura, coneguda com 'Congestion Charging' s'incorpora, per exemple, en la versió preliminar del Pla de Mobilitat Metropolitana (PMoMe) de Valncia exposat a informació pública per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat", ha precisat.

   Compromís ha advertit que mesures com aquesta "acaben sent regressives i repercuteixen de manera negativa principalment en la classe treballadora". "A més, diversos estudis suggereixen que els nivells de congestió viria tornarien a ser els mateixos que abans de la introducció del peatge, i per tant les emissions no baixarien", afigen des de la coalició.

   Així, han defs que una transició ecolgica justa "ha de passar per un transport públic de qualitat". "No s'ha de posar en el punt de mira a la ciutadania sinó a les grans empreses que amb la seua activitat afavoreixen l'estat d'emergncia climtica", han argumentat.

   "Ateses aquestes circumstncies, és molt evident que la necessitat imperant d'una xarxa de transport públic i de qualitat es converteix cada vegada més en una qüestió clau en el desenvolupament hum, sobretot en zones tan dinmiques social i econmicament", han recalcat.

   Per a Compromís, "el transport i la mobilitat sostenible pel territori han de qualificar-se com un dret fonamental, com ho és l'habitatge o l'educació". "Aquest és un element emancipador de la ciutadania que encara no es valora com a tal", ha assenyalat.

   "Les conductes socials no només es poden canviar a fora d'impostos regressius, sinó que es deu prioritzar oferir uns servicis dignes perqu es puga produir un canvi real en el patró de conductes", ha afegit.

   Finalment, des de la coalició han subratllat que l'aposta "ferma" pel transport públic "passa també per ampliar la xarxa de Metrovalencia en els pobles amb reivindicació histrica on, mitjanant estudis, es demostre la seua viabilitat, així com continuar amb els treballs de desdoblaments de vies per a millorar i augmentar freqüncies del servici".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià