El Consell agilitzarà la cobertura de 1.524 vacants per a gestió administrativa i atenció en servicis públics

Archivo - Arxiu - Ús d'un ordinador
IREKIA - Archivo
Publicado: jueves, 15 abril 2021 12:20

   Hisenda i Justícia acorden un protocol per a cobrir 783 places de gestió, 731 d'atenció directa i més de 300 jubilacions

   VALNCIA, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El Consell ha activat un pla elaborat per les consellerias d'Hisenda i Model Econmic i Justícia, Interior i Administració Pública per a agilitzar la cobertura de 1.524 places vacants al llarg d'aquest 2021 tant en gestió administrativa com en atenció en servicis públics essencials.

   Els departaments que dirigeixen Vicent Soler i Gabriela Bravo han disposat una dotació econmica de 61,5 milions d'euros per a reclutar capital hum amb l'objectiu d'augmentar i millorar la gestió administrativa i l'atenció en servicis públics fonamentals en l'Administració de la Generalitat.

   El 'Pla d'Actuació 2021' estableix que, del total de llocs aprovats, 783 places estaran destinades a la cobertura de llocs de gestió administrativa de les conselleries i organismes autnoms i 731 places per a vacants d'atenció directa, que estaran destinades principalment als departaments del Consell que presten servicis públics fonamentals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

   També inclou les rees amb competncies en matria de Justícia (com les Oficines d'Assistncia a les Víctimes del Delicte), Economia (Labora i Invasat) o Agricultura (agents forestals), així com els servicis PROP amb un cost de 49,8 milions d'euros.

   A aquestes vacants se sumar la previsió de cobertura de 302 jubilacions en el conjunt de tots dos departaments i organismes autnoms de la Generalitat amb un cost d'11,7 milions d'euros. D'aquesta forma, al llarg de l'exercici, la Generalitat preveu cobrir un total de 1.826 places amb un cost aproximat de 61,5 milions d'euros.

   Hisenda i Justícia van fixar que es podria cobrir, en aquest 2021, fins a un 50% de les vacants disponibles en cada departament i organisme autnom del sector públic valenci per als llocs de gestió administrativa, deixant fora d'aquest cmput els llocs que els departaments necessitaren cobrir per a vacants d'atenció directa.

"PLA REALISTA I ÚTIL"

   "Hem previst la cobertura pressupostria tenint en compte les necessitats que cada departament de la Generalitat ens ha traslladat per a forjar un pla realista i útil", ha assegurat Soler. Per la seua banda, Bravo ha destacat que s'ha dut a terme "un treball exhaustiu per a unificar criteris de manera que no es produsca minva alguna en l'atenció essencial que presta l'administració autonmica a la ciutadania valenciana i que la tramitació per a la cobertura d'aquests llocs siga el més gil possible."

   Des de l'aprovació en 2018 de l'Orde 1/2018 per la qual es regula el procediment d'autorització en matria de personal i cobertura de vacants, les conselleries amb competncies en matria d'Hisenda i Funció Pública aproven anualment per a cada departament i organisme autnom un Pla d'Actuació que arreplega el nombre de places a cobrir i les seues necessitats de personal.

   En 2020, no obstant a, la Generalitat no va poder aprovar aquest protocol a causa de la pandmia de la covid. No obstant a, des de les direccions generals de Pressupostos i Funció Pública s'han autoritzat les vacants sollicitades per cadascuna de les conselleries de manera excepcional, tal com estableix l'article 16 d'eixe orde.

   D'aquesta forma, i una vegada autoritzades el total de places vacants, ser cada departament el que decidisca sobre la seua cobertura i els llocs als quals els destina, sense necessitat de ser ratificats de forma individual per la direcció general de Pressupostos i la de Funció Pública, la qual cosa permetr guanyar en eficcia i rapidesa en la seua cobertura.

GESTIÓ DELS FONS EUROPEUS

   A més de les places arreplegades en el Pla d'Actuació 2021, la Generalitat també té previst al llarg de l'exercici ampliar la seua dotació de personal amb els llocs necessaris per a la gestió extraordinria dels projectes vinculats als fons europeus de recuperació Next Generation i React.

   Per a a, una vegada que es concreten els projectes que gestionar cada departament i les necessitats de personal addicional que impliquen pel volum pressupostari dels mateixos, es determinar el nombre de places pertinents, així com la seua tipologia. En qualsevol cas, no s'inclouen dins de l'acord aconseguit entre les conselleries de cobertura de fins al 50% de les vacants i seran addicionals a les mateixes.

   "Ens trobem davant un doble repte al que hem de donar una resposta gil i efica: d'una banda, fer front a les conseqüncies de la crisi econmica generada per la covid-19, que ha comportat la creació de línies d'ajudes per part del Consell per a ajudar els sectors més afectats englobades pel Pla Resistir, i, per una altra, la gestió dels fons europeus Next Generation", ha indicat Soler, que ha afegit que tots dos projectes "impliquen una important gestió administrativa a la qual volem respondre amb garanties".

   En aquest sentit, Gabriela Bravo ha recordat que l'Administració valenciana "ha de reforar-se quantitativa i qualitativament amb el millor capital hum per a la gestió dels 8.400 milions d'euros de fons europeus que es destinaran a subvencions, convenis i contractes públics". La gestió d'aquests fons, que suposen el 47,5% del gasto anual de la Generalitat, "necessita dels efectius necessaris i preparats per a tramitar una mitjana de 400 contractes mensuals", ha concls.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià