El currículum d'Infantil no es referirà a sexualitat i gènere del xiquet sinó a la seua personalitat i identitat

La ministra d'Educació i Formació Professional, Pilar Alegria, en una roda de premsa en en Fuentenava de Jábaga (Conca)
Lola Pineda - Europa Press
Publicado: martes, 28 septiembre 2021 17:46

   Educació assenyala que, encara que el contingut és similar, el canvi es produeix per a no donar lloc a interpretacions errnies

   MADRID, 28 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri d'Educació i FP ha decidit que el currículum d'Educació Infantil no faa referncia finalment a la "construcció sexual" i de "descobriment personal de la sexualitat i la construcció de gnere" sinó que parlar del "desenvolupament de la personalitat" i d'"identitat" del xiquet, atenent a les reivindicacions de diverses comunitats autnomes.

   Així ho arreplega el nou esborrany del Projecte de reial decret pel qual s'estableix l'ordenació i els ensenyaments mínims de l'Educació Infantil, al que ha tingut accés Europa Press. Segons fonts del Ministeri, es tracta de canvis de redacció motivats per les aportacions de les diferents comunitats autnomes, si bé el contingut és similar. Tal com precisen aquestes fonts, s'ha suavitzat el contingut pel que fa a aquest tema per a no donar lloc a interpretacions errnies.

   Així, l'esborrany nou assenyala que "el desenvolupament de la personalitat en aquesta etapa es correspon amb la construcció de la prpia identitat, diferenciada de les altres. La intervenció educativa ha de guiar i potenciar l'assoliment d'una autoimatge ajustada i positiva en tots els aspectes".

   Per l'esborrany antic deia el següent: "Per a l'assoliment d'una imatge ajustada i positiva d'un mateix, és important reconéixer-se com a persona diferenciada de les altres. En aquesta etapa, s'inicia la construcció sexual i de gnere, per sense distingir-se entre les dos. La intervenció educativa ha d'afavorir el descobriment personal de la sexualitat i la construcció de gnere a través de valors d'igualtat i models no estereotipats".

   En qualsevol cas, el nou document, que ser debatut aquest dimecres en la Comissió General d'Educació, sí incorpora la idea d'eliminar o evitar els "estereotips sexistes" en l'avaluació de diverses de les competncies específiques que han d'adquirir els alumnes durant l'etapa.

   D'aquesta manera, els docents hauran d'avaluar si els xiquets aprenen a "relacionar-se amb les altres persones acceptant i mostrant afecte de manera lliure, segura, respectuosa i allunyada d'estereotips sexistes", així com que aquest són capaos d'"identificar alguna de les característiques textuals i paratextuals mitjanant la indagació acompanyada en textos d'ús social lliures de prejuís i estereotips sexistes".

   A més, aquesta mateixa idea vé reflectida en altres parts del text, a l'apartat de Sabers Bsics, en concret en el punt sobre 'Aproximació a l'educació literria' i sobre 'Llenguatge i expressió corporal'.

   El nou document arreplega que els continguts educatius de l'Educació Infantil s'organitzen en "rees corresponents a mbits propis de l'experincia i del desenvolupament infantil". Aquestes rees són: Creixement en harmonia; Descobriment i exploració de l'entorn; i Comunicació i representació de la realitat. Cadascuna de les rees compta amb una srie de competncies específiques que han d'adquirir els alumnes.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià