La demanda als bancs d'aliments augmenta un 50% arran de la crisi de la Covid-19

La demanda als bancs d'aliments ha augmentat un 50% arran de la crisi de la Covid-19
LA CAIXA
Publicado: lunes, 19 abril 2021 18:48

    MADRID, 19 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Els bancs d'aliments han registrat un increment de la demanda d'un 50 per cent en l'últim any, un any després de l'inici de la pandmia, segons han informat la Fundació 'la Caixa' i Caixabank. Per a, amb l'objectiu de fer front a aquest augment, les dos entitats han impulsat la segona edició de la campanya solidria 'Ningún hogar sin alimentos'.

   Aquesta iniciativa va recaptar en la seua primera edició, després de l'inici de la pandmia, un total de 3,4 milions d'euros, amb els quals es van aconseguir 3.600 tones d'aliments bsics que es van distribuir entre els 54 bancs d'aliments associats a la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL), perqu els entregaren a els qui més ho necessitaven a través de quasi 8.000 entitats socials collaboradores.

   Per al subdirector general de la fundació, Marc Simón, la pandmia "est tenint greus conseqüncies, fins al punt que milions de persones no poden cobrir les seues necessitats més bsiques i es veuen obligades a acudir als bancs d'aliments".

   "En el context actual, el que més s'hauria de contagiar-se és la solidaritat i, per a, reforcem el nostre compromís amb les entitats socials impulsant de nou aquesta campanya tan necessria", afirma el subdirector general de la Fundació 'la Caixa', Marc Simón.

   En la mateixa línia, el director de la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments, Miguel Fernández, ha advertit que aquesta situació "sense precedents" afecta a la societat en el seu conjunt, per té "una incidncia encara major entre les famílies amb menys recursos".

   "Per eixa raó, grcies a la inigualable solidaritat de la societat espanyola, un any més aconseguirem amb aquesta campanya mantindre les existncies en els 54 bancs d'aliments associats, la qual cosa permetr seguir ajudant a tots els que hui ho necessiten", ha indicat.

   Per la seua banda, el director corporatiu d'Acció Social de la Xarxa CaixaBank, Pedro Huguet, ha ressaltat que el compromís social "és un dels valors fonamentals" de l'entitat i un factor "essencial i diferencial" del seu model.

   "Per a, estem compromesos amb l'impuls de projectes com aquesta acció. Collaborem aportant recursos essencials per al seu desenvolupament i la mobilització d'aportacions a través dels nous mitjans de pagament digitals i de la banca online", ha subratllat.

   Segons FESBAL, la demanda d'ajuda va augmentar entorn d'un 50 per cent després del comenament de la pandmia i els bancs d'aliments van atendre a mig milió de persones més que l'any anterior. En total, van assistir a 1.560.000 persones, de les quals 360.847 eren xiquets de 0 a 14 anys.

   Arran de la pandmia, la federació ha detectat que el perfil de les persones que acudeixen s'ha aplicat i ja no necessiten aliments únicament les persones en situació de pobresa severa, sinó també famílies que abans de la crisi tenien rendes mitjanes o baixes, així com parelles joves que han perdut les seues ocupacions a causa dels ERTO i ERO als quals s'han vist abocades diferents empreses.

   Des del 20 d'abril, es poden fer donacions a través de la xarxa de caixers automtics de CaixaBank; a través de CaixaBank NOW, tant en l'app com en la web, i per mitj del portal corporatiu de CaixaBank, per als quals no són clients de l'entitat. Una altra opció de collaboració és a través de Bizum, enviant el donatiu al número 38014.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià