Publicado 19/04/2021 18:48CET

La demanda als bancs d'aliments augmenta un 50% arran de la crisi de la Covid-19

La demanda als bancs d'aliments ha augmentat un 50% arran de la crisi de la Covid-19
LA CAIXA

    MADRID, 19 abr. (EUROPA PRESS) -

   Els bancs d'aliments han registrat un increment de la demanda d'un 50 per cent en l'últim any, un any després de l'inici de la pandèmia, segons han informat la Fundació 'la Caixa' i Caixabank. Per açò, amb l'objectiu de fer front a aquest augment, les dos entitats han impulsat la segona edició de la campanya solidària 'Ningún hogar sin alimentos'.

   Aquesta iniciativa va recaptar en la seua primera edició, després de l'inici de la pandèmia, un total de 3,4 milions d'euros, amb els quals es van aconseguir 3.600 tones d'aliments bàsics que es van distribuir entre els 54 bancs d'aliments associats a la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL), perquè els entregaren a els qui més ho necessitaven a través de quasi 8.000 entitats socials col·laboradores.

   Per al subdirector general de la fundació, Marc Simón, la pandèmia "està tenint greus conseqüències, fins al punt que milions de persones no poden cobrir les seues necessitats més bàsiques i es veuen obligades a acudir als bancs d'aliments".

   "En el context actual, el que més s'hauria de contagiar-se és la solidaritat i, per açò, reforcem el nostre compromís amb les entitats socials impulsant de nou aquesta campanya tan necessària", afirma el subdirector general de la Fundació 'la Caixa', Marc Simón.

   En la mateixa línia, el director de la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments, Miguel Fernández, ha advertit que aquesta situació "sense precedents" afecta a la societat en el seu conjunt, però té "una incidència encara major entre les famílies amb menys recursos".

   "Per eixa raó, gràcies a la inigualable solidaritat de la societat espanyola, un any més aconseguirem amb aquesta campanya mantindre les existències en els 54 bancs d'aliments associats, la qual cosa permetrà seguir ajudant a tots els que hui ho necessiten", ha indicat.

   Per la seua banda, el director corporatiu d'Acció Social de la Xarxa CaixaBank, Pedro Huguet, ha ressaltat que el compromís social "és un dels valors fonamentals" de l'entitat i un factor "essencial i diferencial" del seu model.

   "Per açò, estem compromesos amb l'impuls de projectes com aquesta acció. Col·laborem aportant recursos essencials per al seu desenvolupament i la mobilització d'aportacions a través dels nous mitjans de pagament digitals i de la banca online", ha subratllat.

   Segons FESBAL, la demanda d'ajuda va augmentar entorn d'un 50 per cent després del començament de la pandèmia i els bancs d'aliments van atendre a mig milió de persones més que l'any anterior. En total, van assistir a 1.560.000 persones, de les quals 360.847 eren xiquets de 0 a 14 anys.

   Arran de la pandèmia, la federació ha detectat que el perfil de les persones que acudeixen s'ha aplicat i ja no necessiten aliments únicament les persones en situació de pobresa severa, sinó també famílies que abans de la crisi tenien rendes mitjanes o baixes, així com parelles joves que han perdut les seues ocupacions a causa dels ERTO i ERO als quals s'han vist abocades diferents empreses.

   Des del 20 d'abril, es poden fer donacions a través de la xarxa de caixers automàtics de CaixaBank; a través de CaixaBank NOW, tant en l'app com en la web, i per mitjà del portal corporatiu de CaixaBank, per als quals no són clients de l'entitat. Una altra opció de col·laboració és a través de Bizum, enviant el donatiu al número 38014.

Contador
colaboracio