Publicado 26/10/2021 10:49CET

Educació destina 800.000€ al foment de l'activitat física i l'esport als centres educatius

Imatge de recurs d'esport
GVA EDUCACIÓ

   VALÈNCIA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport destina una partida de 800.000 euros per a ajudes al foment de l'activitat física i l'esport als centres educatius.

   Eixe departament del Consell ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la convocatòria d'ajudes als centres educatius per a la realització de projectes d'esport, activitat física i salut (PEAFS) que estiguen integrats en el projecte educatiu del centre en el curs 2021-2022.

   El conseller, Vicent Marzà, explica que l'objectiu d'aquestes ajudes és "donar suport a aquells centres que duguen a terme projectes PEAFS per a promoure, així, l'activitat física i esportiva més enllà de l'horari lectiu, així com la implantació de la persona coordinadora del PEAFS del centre.

   "Cada curs --apunta-- anem augmentant el nombre de centres educatius que són promotors de l'activitat física i l'esport, i per açò també els acompanyem amb més inversió econòmica per a fer-ho possible. Aquest curs hem augmentat el pressupost un 14,3%, fins a arribar als 800.000 euros".

   Aquestes ajudes les poden sol·licitar els centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics que elaboren projectes PEAFS en el curs 2021-2022. Els centres educatius han de formalitzar la sol·licitud de les ajudes de manera telemàtica i dins del termini, que finalitza el 15 de novembre.

   Tota la informació es pot trobar en l'enllaç següent: https://dogv.gva.es/datos/2021/10/26/pdf/2021_10552.pdf

   Els centres CEPAFE són aquells que estan dotats d'un projecte PEAFS reconegut per la Conselleria. El curs passat va haver-hi un total de 360 centres educatius promotors de l'activitat física i l'esport (CEPAFE): 115 en la província d'Alacant, 41 en la de Castelló i 204 a València.

HÀBITS SALUDABLES

   L'objectiu del projecte és formar en hàbits saludables i educació en valors, i es realitza al centre educatiu, tant a les seues instal·lacions com fora d'aquest.

   Per a açò, ha d'anar associat al projecte educatiu del centre i a la programació general anual per a donar coherència a l'acció educativa, i ha d'aconseguir el consens de tota la comunitat educativa.

   Des d'un punt de vista interdisciplinari, les temàtiques dels programes a desenvolupar abasten àrees com a salut, esbarjo, competició, igualtat de gènere, convivència, discapacitat, col·lectius de la diversitat, família o medi ambient, conclouen fonts de la Conselleria.

colaboracio