Errejón pregunta al Govern central sobre com articularà el Corredor Mediterrani amb l'ample ibèric de les rodalies

El líder de Més País, Íñigo Errejón, intervé en una roda de premsa anterior a una Junta de Portaveus, a 11 de maig de 2021, en el Congrés dels Diputats, Madrid, (Espanya).
EUROPA PRESS/J. Hellín. POOL - Europa Press
Publicado: jueves, 13 mayo 2021 11:42

   MÚRCIA, 13 May. (EUROPA PRESS) -

   El diputat de Més País Íñigo Errejón ha presentat diverses preguntes a la Taula del Congrés per a conéixer els plans del Govern central respecte a com pensa articular l'avan del Corredor Mediterrani amb el manteniment dels servicis de rodalies en ample ibric en la Regió de Múrcia.

   En l'exposició de motius de la seua iniciativa, Errejón explica que les línies de rodalies de Múrcia-Alacant, a pesar d'experimentar un descens en el nombre de viatgers en l'últim any per la pandmia, han arribat a mobilitzar a set milions de persones en els últims exercicis.

   Tot a, puntualitza el parlamentari, a pesar de "la falta d'inversió" en aquest servici, i degut en part al fet que la Regió de Múrcia manté, juntament amb Astúries, un dels preus de bitllets "més cars" del país.

   "Amb la pujada del bitllet la línia segueix sent rendible econmicament, alhora que clau per a la Regió de Múrcia, en tant que vertebra les comunicacions entre Águilas i Múrcia, passant per importants pobles com Alhama o Totana", assenyala la iniciativa, que recorda les mobilitzacions produdes en aquest últim municipi en 1984 per a evitar el desmantellament de l'estació ferroviria.

   No obstant a, prossegueix Errejón, "des dels anys huitanta els servicis no han millorat". I és que aquest es realitzen en vies d'ample ibric sense reparacions des de fa temps i amb unitats disel --S-592, S-596, S-594, S-598 i S-599-- "amb més de trenta anys".

   Aquesta situació "ha provocat incidncies freqüents en la prestació de servicis pels problemes que genera la falta de recanvis per al seu manteniment", la qual cosa, al seu juí, "influeix negativament en la qualitat que reben els viatgers que utilitzen aquest material ferroviari".

   A pesar d'a, la línia "segueix sent clau" per a l'articulació de la Regió de Múrcia i els seus servicis, segons el diputat de Més País. Per a, insisteix en la necessitat de delimitar la planificació de la substitució d'aquestes vies d'ample ibric per les d'ample estndard, davant la "imminent" arribada del Corredor Mediterrani, i "sense que en cap cas es produsca una ruptura en el servici que és bsic per a milers de treballadors".

   "No podem plantejar debats sobre els peatges en les autovies i desmantellar rodalies, encara que siga durant un període indefinit d'obres que poden allargara en el temps. Una situació com aquesta no s'enquadra ni dins de les polítiques verdes ni de desenvolupament que s'impulsen des de les directives europees", ha assegurat Errejón.

   Així, ha requerit una resposta de l'Executiu central sobre les mesures que pensa adoptar perqu la substitució de les vies d'ample ibric per les d'ample internacional afecten "el mínim possible" al servici de rodalies, i "sense que aquest haja de ser prestat en cap cas per mitjans alternatius com a autobusos en tot el trajecte".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià