Ford Almussafes no cedeix a baixar les prejubilacions a 55 anys ni a mantindre el complement salarial al 85%

Archivo - Arxiu - Planta de Ford a Almussafes
FORD - Archivo
Publicado: lunes, 19 abril 2021 12:50

   Negociacions de l'ERO: la multinacional accepta prejubilacions als 56 anys per la proposta "no és suficient" per als sindicats

   VALNCIA, 19 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Les negociacions sobre l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) en la planta de Ford Almussafes (Valncia) continuen. En la cinquena reunió, celebrada aquest divendres, la direcció ha accedit a rebaixar les prejubilacions als nascuts en 1965 (56 anys), comprometent-se a pagar les cotitzacions a la Seguretat Social pel 100% de la Base Reguladora, durant 8 anys, fins als 64 anys.

   No obstant a, l'empresa es nega a rebaixar fins als 55 anys l'edat perqu els treballadors puguen prejubilarse amb pla i insisteix a rebaixar al 80% el complement salarial fins a l'edat de jubilació real, quan en l'ERO de l'any passat (en el qual van eixir 350 persones), aquest complement va ser del 85%. Per al comité d'empresa aquesta oferta "no és suficient", han informat a Europa Press fonts sindicals.

   La nova proposta de la direcció arriba després que en l'anterior reunió s'obrira a rebaixar l'ERO que va plantejar per a 630 empleats de les plantes BAO (de fabricació de vehicles) entre 30 i 60 persones, depenent quants acullen el programa d'incapacitats -que es descomptarien de l'ERO- i de quants preferisquen eixir d'aquest programa per a optar per la prejubilació, sempre que complisquen els requisits.

   També ha oferit augmentar la indemnització de les baixes incentivades per a garantir un any de salari a aquells que porten menys temps en la planta. Aquest divendres ha concretat la proposta: per als contractats en 2013 la indemnització seria de 45 dies per any treballat, per als de 2014 de 55 dies i per als de 2015 seria de 65 dies.

   La direcció va motivar l'ERO, presentat el passat mes de mar, en la caiguda de la demanda europea i sobretot de la venda de models com el S-Max, el Galaxy o el Mondeo. A ha motivat que després de les vacances de Pasqua, la companyia haja redut la producció en 280 vehicles diaris -passant de 1.640 a 1.360- pel que addueix "excedent de personal".

L'OFERTA "NO ÉS SUFICIENT"

   Per al president del Comité d'empresa i portaveu d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel, "el moviment efectuat per l'empresa no hi ha dubte que és positiu", ja que obri l'opció a una major població de la Plantilla, per en la seua opinió "no és suficient".

   En aquest sentit, el sindicat majoritari en la planta valenciana argumenta que la borsa de personal podria resultar insuficient per a aconseguir l'objectiu que totes les baixes siguen voluntries. A més, recorda que 3.642 afiliades i afiliats han recolzat, de manera telemtica, la proposta que van traslladar a la direcció el 12 d'abril i que, para UGT, "solucionaria aquest enorme problema".

   Al seu entendre, "la direcció de l'empresa est obligada a fer tot el possible per a evitar acomiadaments forosos", i en eixos termes s'ha pronunciat sempre la direcció europea de Ford, en les reunions mantingudes amb UGT, assegura el sindicat.

   Per tant, per a aconseguir un acord "la direcció de l'empresa ha d'ampliar la possibilitat d'acollir-se al Pla als nascuts en 1966 (55 anys), i augmentar el complement salarial al 85%, fins als 65 anys d'edat", ha insistit. UGT queda així a l'espera de la prxima reunió, a final de setmana o a principis de la prxima, per a conéixer la proposta d'acord final, perqu l'oferta actual "no és suficient".

ALLARGAR L'ERO

   Per la seua banda, el portaveu de STM en Ford Almussafes, Paco González, ha valorat "el pas" que ha donat la direcció de l'empresa per segueix veient "mancances". En aquest sentit, creu que "no hi ha demanda" per a cobrir les baixes incentivades, per la qual cosa insisteix en les prejubilacions.

   Així mateix, el sindicat sollicita que "s'allargue el pla sense cap pressa" perqu els companys que l'any que vé compleixen els 56 anys es pogueren jubilar en les mateixes condicions que ara es pactaran per als 56 que "bviament no pot ser empitjorant condicions de l'ERO firmat l'any passat". "Mentrestant, es podria aprofitar eixe excedent mínim per a formar a la gent que se'n vaja a quedar i reforar algunes línies", ha suggerit González.

   També el portaveu de CCOO en Ford Almussafes, José Arocas, considera que l'empresa est donant "xicotets passos" per creu que "ha de fer un xicotet esfor per a arribar a eixe 85% (de complement salarial en les prejubilacions) com demana la plantilla".

   Per la seua banda, CGT no creu que en l'empresa sobren 630 empleats i considera que la direcció "fa els seus clculs perqu els qui treballem en aquesta factoria ho fem amb uns ritmes cada vegada més inhumans". El sindicat avisa, a més, que "totes les previsions, tant institucions nacionals com a europees, preveuen una important recuperació econmica que repercutir en un augment de la venda de vehicles en els prxims anys".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià