La III Mostra de Turisme Comunitat Valenciana busca la desestacionalització i afermar els visitants locals

El secretari autonmic de Turisme, Francesc Colomer, presenta la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana.
GENERALITAT VALENCIANA
Publicado: jueves, 21 octubre 2021 16:44

   El certamen se celebra el cap de setmana a Valncia per a "retrobar-se" amb platges, interior, ciutats i gastronomia

   VALNCIA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana, que se celebrar el cap de setmana vinent a Valncia, busca la desestacionalització del turisme en aquest territori i augmentar els visitants de la prpia autonomia. El certamen, que tindr lloc a l'Hemisfric de la Ciutat de les Arts i les Cincies, pretén ser una oportunitat per a "retrobar-se" amb les platges, l'interior, les ciutats, la gastronomia i la resta de l'oferta turística d'aquest territori.

   Així ho ha indicat aquest dijous el secretari autonmic de Turisme, Francesc Colomer, que ha presentat en roda de premsa aquesta tercera mostra. Ha parlat d'ella com una "exaltació als dotze mesos de l'any" pel que fa a l'oferta de turisme de Castelló, Valncia, i Alacant i ha apuntat, en aquest sentit, que es posa "l'mfasi" en "la desestacionalització".

   Colomer ha assegurat que en aquesta III Mostra de Turisme "el propsit fonamental és el mercat valenci", per ser "ara el pilar estructural del volum de la dinmica que genera el turisme a la Comunitat". Ha destacat que "les últimes estadístiques llancen una xifra important" sobre aquest tema, atés que indiquen que "els valencians suposen quasi el 60% (59,8) del turisme nacional" que rep aquesta autonomia.

   El responsable autonmic ha comentat que aquesta ha sigut "una tendncia durant aquests llargs mesos de pandmia" i ha manifestat que Turisme Comunitat Valenciana considera que és "una línia de treball que perdurar en els prxims anys".

   D'altra banda, sobre el disseny de la mostra, Francesc Colomer ha explicat que es manté "el llenguatge esttic de les altres dos edicions", així com "la mateixa imatge" amb la finalitat de "crear una identitat de marca recognoscible que genere diferenciació, reputació, prestigi i fidelització".

   La III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana és una fira gratuta que podr visitar-se dissabte que ve d'11.00 a 20.00 hores i el diumenge, d'11.00 a 19.00 hores. El stand del certamen, que comptar amb diferents espais i activitats, és obra de l'empresa adjudicatria Escato --l'import d'adjudicació ha sigut de 263.175,00 euros (IVA incls)--.

   El certamen tindr una superfície expositiva de 3.000 metres quadrats i aprofitar tant la zona interior de l'Hemisfric com l'exterior. En aquesta última se situar un espai de 'showcooking' de 105 metres quadrats on "cuiners valencians de primer nivell mostraran l'oferta gastronmica de la Comunitat".

   Així mateix, en aquesta part i sobre el llac se situar un escenari on es duran a terme diferents actuacions i presentacions. A l'escenari s'accedir a través d'una plataforma sobre l'aigua i ser visible des de múltiples localitzacions de la Ciutat de les Arts i les Cincies.

   A la zona interior de l'Hemisfric se situar la representació de les principals marques turístiques de la Comunitat Valenciana, en un espai específic que permetr "reforar la seua presncia i notorietat dins del certamen".

   A més, es comptar amb la zona d'experincies turístiques, amb una superfície de més 900 metres quadrats i 129 mostradors perqu les empreses i associacions turístiques d'aquesta autonomia puguen donar a conéixer la seua oferta. Aquests mostradors recorreran l'exterior de l'Hemisfric agrupats per temtiques o producte la Comunitat Valenciana: Mediterrani cultural, actiu i natural-rural.

   Durant la seua compareixena, Colomer ha agrat l'esfor que ha realitzat el sector turístic valenci durant els mesos més durs de pandmia i ara que es comena a recobrar l'anomenada nova normalitat. Ha afirmat que mostra d'eixe esfor és tant la "presencialitat promocional" en espais com la mostra d'aquest cap de setmana com "el moment d'illusió" que s'expressa.

   "El sector emergeix com la gran esperana dins de l'estructura econmica de la Comunitat Valenciana" al costat d'uns altres, ha asseverat el responsable autonmic de Turisme.

"INTENS CALENDARI"

   Francesc Colomer ha parlat en la roda de premsa d'altres actuacions de promoció que el seu departament té previst realitzar durant l'últim trimestre de l'any. "Tenim programat un intens calendari d'accions promocionals, tant al mercat nacional com a l'internacional", ha dit.

   "Hem anat reprenent les promocions presencials a les principals fires internacionals des que s'ha possibilitat realitzar aquestes accions", ha exposat. La primera fira internacional que s'ha celebrat després de la crisi sanitria per la Covid-19 va ser Fitur, a Madrid, on la Comunitat Valenciana "va participar amb un enfocament més digital".

   Durant l'últim trimestre de 2021 s'han programat prop de 30 actuacions presencials en deu mercats emissors per a mantindre contacte directe amb els agents i mitjans especialitzats, ha precisat el secretari autonmic.

   Turisme Comunitat Valenciana participa durant aquests mesos en 16 fires i esdeveniments promocionals. Tretze d'ells es fan en el mercat nacional --fira Expovacaciones de Bilbao, BIME PRO a Bilbao, la Fira de Tots Sants de Cocentaina, Valncia Boat Xou, iNTUR a Valladolid, Aratur a Saragossa, IBTM World que se celebra a Barcelona, o el prxims esdeveniments de Valncia Bike's i Gastrónoma a Valncia--.

INTERNACIONAL

   Pel que es refereix a les promocions a l'mbit internacional, s'inclou l'assistncia de Turisme Comunitat Valenciana a les fires d'IFTM TOP RESA de París, International Golf Travel Market (IGTM) al Regne Unit i World Travel Market.

   La promoció presencial també es reforar amb deu viatges de familiarització per a mitjans i operadors de mercats com Frana, Alemanya, el Regne Unit, Blgica, República Txeca, Itlia o Polnia; i amb l'organització de Workshops a Valladolid, Zaragoza, Barcelona o Valncia.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià