L'IVAM augmenta un 136% els visitants en quatre anys i aposta per ampliar la col·lecció

Exposició de Joan Miró en l'IVAM
IVAM
Publicado: miércoles, 9 enero 2019 15:30

VALNCIA, 9 Ene. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Valenci d'Art Modern (IVAM) va rebre al llarg del passat any 2018 més de 170.000 visitants, la qual cosa representa un increment del 26% respecte al 2017. Joan Miró, Annette Messager, Alexsandr Rodchenko i Ángeles Marco van ser alguns dels noms propis que van marcar la seua oferta. A més, el museu va invertir 700.000 euros en la compra d'obres d'art amb la finalitat de "confirmar la voluntat d'ampliar i consolidar la seua extensa collecció".

L'IVAM ha fet balan de l'exercici de 2018, un any en el qual va atraure 100.000 visitants més que en 2014, la qual cosa representa que en 2018 ho han visitat un 136% més que fa quatre anys, quan va entrar l'actual direcció, subratllen des de la institució cultural.

A més, en el programa 'IVAM Viatja', les exposicions de la collecció del museu han passat per diverses ciutats espanyoles i han sigut visitades per més de 160.000 persones. Les cites més significatives han sigut les realitzades en els Caixafrum de Saragossa, Sevilla i Palma; la de la Fundació Vila Casas de Barcelona, les realitzades en la Diputació de Saragossa o la produda en collaboració amb el Museu de Belles arts de Valncia. 2018 ha sigut també l'any de l'obertura de la seu de l'IVAM Alcoi, inaugurada fa dos mesos i que ha registrat la xifra de 5.800 visitants.

Quant a la venda d'entrades, el museu ha registrat en 2018 un creixement del 42,42% respecte a 2017, quan es van vendre 84.494 tiquets, mentre que en 2018 la xifra va ser de 120.333. Aquestes dades "venen a corroborar l'interés del públic pels continguts del museu, visitant-ho en moments fora d'horaris gratuts i distribuint-se al llarg de la setmana", afirmen els seus responsables.

La compra d'obra nova per a enriquir la collecció de l'IVAM ha sigut un altre dels "punts forts" de 2018. Així, s'han invertit 700.000 euros en peces de 18 artistes, 10 dones i 8 homes, com per exemple: Valie Export, Esther Ferrer, Mona Hatoum, Juan Hidalgo, Michel Journiac, Annette Messager, Ángela García, José María Gorrís, Federico Guzmán, Carmen Navarrete, Ángeles Marco, Jesús Martínez Oliva, Isabel Oliver, Humberto Rivas, Amparo Segarra o Darío Villalba.

FONS JOSEP RENAU

També han incidit que l'IVAM, amb un renovat Consell Rector i Comité Assessor, ha iniciat els trmits per a l'adquisició de les 400 obres i milers de peces documentals que conformen el Fons Josep Renau en 2019, un conjunt d'una gran importncia histrica i artística que est depositat en el museu des de finals dels anys huitanta.

Quan es realitze la compra, recalquen, l'IVAM "ser el museu que tindr la collecció més rica d'un artista valenci de renom internacional, al mateix temps que aportar notable valor a la seua collecció".

D'altra banda, les xarxes socials del museu integren una comunitat activa de més de 75.500 persones davant de les 47.000 de 2016 o les 61.000 de 2017, dada que representa un increment del 17% respecte a 2017. En concret, la pgina de Facebook compta amb més de 45.000 fans, davant dels 38.600 de 2017. L'IVAM en Twitter s'acosta als 15.000 seguidors, davant dels 13.700 de l'any anterior i en Instagram supera els 15.500 seguidors, davant dels 8.900 de 2017.

"COMUNITAT ACTIVA"

Aquests nombres "confirmen que es tracta d'una comunitat activa que interactua amb el museu, tant quan es tracta d'informació sobre el programa expositiu, les activitats, o la difusió per al coneixement d'artistes i esdeveniments destacats, generant més de 100.000 interaccions per part dels seguidors en 2018", sosté la direcció del centre.

Igualment, destaca la rellevncia de les activitats didctiques. Més de 10.900 escolars, xiquets i joves han participat en els tallers en 2018, la qual cosa representa un 24% més que l'any anterior.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià