Noves assignatures i suport telemàtic en els currículums de dansa que s'aplicaran a partir del curs 2023-2024

Publicado: miércoles, 22 marzo 2023 17:45

   VALNCIA, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Noves assignatures i suport telemtic són algunes de les novetats dels currículums dels ensenyaments de dansa que seran aplicables en tots els conservatoris i centres autoritzats de la Comunitat Valenciana i l'entrada en vigor est prevista pel curs 2023-2024.

   La Taula Sectorial d'Educació ha abordat aquest dimecres els projectes de nous decrets d'ordenació i currículum dels ensenyaments elementals i professionals de dansa.

   Els plantejaments de modificació curricular dels ensenyaments elementals introdueixen una major especialització de l'alumnat des del comenament dels seus estudis. La regulació d'aquest nivell és responsabilitat total de la Conselleria, per tant, el fet de no estar limitada per un Reial decret "dona una major llibertat que se suma a l'autonomia dels centres per a acabar d'adaptar-la en funció de la seua idiosincrsia", destaca el Sindicat de Treballadores i Treballadors de l'Ensenyament del País Valenci (STEPV).

   D'aquesta manera, s'introdueixen noves assignatures, com per exemple el complement de dansa, i s'adapten als ensenyaments conceptes amb un enfocament més competencial en la línia d'altres ensenyaments com les competncies clau i les habilitats. Els nous currículums també suposen una millora i actualització en qüestions relacionades amb la inclusió i la coeducació.

   Quant als ensenyaments professionals es contemplen alguns canvis, com la possibilitat de matrícula parcial o la de formació amb suport telemtic de la part que no comporte la prctica de la dansa.

   També s'incorporen les equivalncies dels ensenyaments artístics professionals i la seua relació amb el Catleg nacional de les qualificacions professionals establides en la normativa vigent.

   L'administració educativa "ha incorporat una gran quantitat d'esmenes i aportacions que han anat millorant el document en un intent equilibrat de satisfer les diferents sensibilitats", reconeix el sindicat.

   En eixe sentit, ha desaparegut una part "qüestionable" sobre l'atribució docent que quedava recollida als annexos dels esborranys inicials i s'han modificat aspectes relacionats amb els continguts pedaggics que també havien suscitat "suspiccies" entre el collectiu de professorat dels ensenyaments superiors de dansa.

CONTEMPORNIA

   STEPV ha traslladat diferents aportacions, entre elles les dels departaments de dansa contempornia que demanaven una modificació de la crrega horria per a poder afavorir més eixa especialització que, justament, es justifica des del mateix projecte de Decret d'ensenyaments elementals.

   Així mateix, STEPV ha tornat a demanar que es modifique l'aplicació informtica dels procediments de difícil cobertura i es deixen d'ordenar a les persones dels ensenyaments artístics professionals (cos de professorat de música, arts escniques i cos de professorat d'arts plstiques i disseny) en funció de si tenen o no el CAP/Mster de professorat de secundria, ja que per a eixos cossos "no és cap requisit i s'estan creant continues distorsions injustificades en els actes d'adjudicacions de places de difícil cobertura", sostenen.

   En relació a les borses de treball, el sindicat ha demanat a la Conselleria que revise a l'ala els plantejaments d'obertura de borses que pensa tractar la Direcció general de Personal Docent per la reunió de la Comissió Paritria de Seguiment de l'Acord sobre Provisió de Llocs de treball en Rgim d'Interinitat prevista per al dijous.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià