Quatre de cada cinc artistes a les llistes d'èxits musicals són homes, segons Spotify

Rozalén i la seua banda, durant un concert per a presentar el seu últim lbum en el Navarresa Arena de Pamplona, a 16 d'octubre de 2021, a Pamplona, Navarra (Espanya).
EUROPA PRESS
Publicado: lunes, 25 octubre 2021 15:34

   Rozalén: "Pareix que les persones que accedeixen a un lloc super alt han de tindre una actitud masculina"

   MADRID, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Quatre de cada cinc artistes que ocupen les llistes d'xits de música a Espanya són homes, segons un estudi realitzat per la plataforma digital de serveis multimdia Spotify en 2020.

   La plataforma musical de streaming ha organitzat aquest dilluns 25 d'octubre una taula redona moderada per la periodista i directora de Rdio Primavera Sound, Marta Salicrú, per a tractar la situació de la dona en el sector musical.

   A més, l'esdeveniment ha comptat amb les intervencions de l'artista Rozalén; la general manager d'Universal Music, Alicia Arauzo; la directora de revenue en Sony Music Entertainment, Blanca Salcedo; i la 'head of Music' de Spotify per al sud d'Europa, Melanie Parejo.

   Segons ha informat Parejo, sobre les dades analitzades, un 17% del total d'artistes principals a Espanya són dones, mentre que a nivell mundial es compta amb un 20% de 'main artists' dones.

   Respecte als artistes destacats, a Espanya la representació femenina en el total és del 19%, enfront d'un 21% a nivell global. Així mateix, ha assenyalat que Espanya té un 11% de dones productores enfront d'un 13% de productores al món, i ha afegit que un 6% del total de dj's a Espanya són dones, i a nivell mundial un 7%.

   D'altra banda, Parejo ha recalcat que, segons indica l'informe de 2020, Spotify ha augmentat els seus crrecs directius ocupats per dones d'un 25% a un 38%.

   "Pareix que les persones que accedeixen a un lloc super alt han de tindre una actitud masculina", ha qualificat Rozalén en relació a les dades de l'estudi. També ha subratllat que "cal canviar moltes coses que tenen a veure amb una base d'educació". "És una revolució molt lenta i de molt amor i de molta pacincia, cal seguir pas a pas", ha afegit.

INICIATIVA 'EQUAL ESPANYA'

   Després de les dades exposades, Spotify ha llanat la seua iniciativa 'EQUAL Espanya' per a promoure una indústria musical més equitativa. "La idea és aprofitar una de les coses que té la plataforma, que és el seu pulmó, que va molt més enll de posar la foto d'un artista en Times Square", ha relatat Parejo.

   D'aquesta manera, ha assenyalat que 'EQUAL Espanya' no només es tracta d'un projecte format per playlists d'artistes femenines. "Hi ha una part més institucional i d'organització, que és treballar amb totes les associacions que hi ha en el món que es dediquen a visibilitzar i a treballar amb la dona en la indústria de la música. A Espanya treballem amb l'Associació MIM (Dones de la Indústria de la Música). I és una part molt important perqu cal obrir el debat", ha explicat la 'head of Music' de Spotify per al sud d'Europa.

   A més, han creat 'Directorio EQUAL', un lloc directe on es poden trobar a totes les dones de la indústria organitzades per funció per a fomentar l'ocupació de la dona en sector musical.

   "Intentem visibilitzar i organitzar tota aquesta informació perqu siga accessible en tots els pasos", ha expressat Parejo. Per aquesta raó, la iniciativa 'EQUAL' es dur a terme en 35 mercats, i estar disponible en 50 pasos.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià