UGT, "caut" després d'una reunió de "llums i ombres" amb Ford Europa i davant un redisseny de negoci a concretar

Planta de Ford a Almussafes (València)
FORD - Archivo
Publicado 15/11/2018 18:57:38CET

VALÈNCIA, 15 Nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari general d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha valorat que la reunió mantinguda aquest dijous entre la direcció de Ford Europa i el comité d'empresa a Colònia (Alemanya) ha sigut una trobada "amb llums i ombres" perquè, d'una banda, la multinacional "va a fer la seua última aposta per Europa" amb un "redisseny total" del seu negoci que s'esbossarà entre gener i juny però, d'altra banda, "la situació no va a ser gens fàcil", per la qual cosa ha advocat per "ser cauts".

Així ho ha indicat en declaracions a Europa Press, després de participar en una trobada que s'ha perllongat durant al voltant de huit hores i en el qual l'empresa no ha concretat gens relatiu a la factoria de la firma a Almussafes (València), ha explicat.

Per al sindicat, la "part positiva" és que "Ford va a fer la seua última aposta per Europa" amb un "redisseny total" i una "reorganització total" del seu negoci en el continent, amb "canvi de models, de tecnologies" i en el qual la mercantil es "bolcarà més en determinats segments".

Aquest pla, segons ha traslladat l'empresa a les organitzacions sindicals, s'esbossarà en els primers sis mesos de l'any, des de gener fins a finals de juny, amb més reunions en la central de Colònia. Faubel ha avançat que potser les "primeres notícies se senten al desembre", però "no seran les que afecten València" sinó "la punta de llança per a tot el que calga afrontar després".

A més, la direcció de l'empresa ha informat que tindrà una "influència important com es desenvolupa, si arriba a bon port", un possible acord entre Ford i Volkswagen. "No es pot avançar més, d'ací a final d'any se sabran coses", ha indicat Faubel.

"GENS DE CONCRECIÓ"

El dirigent sindical ha assenyalat, preguntat per si s'ha revelat alguna qüestió sobre els ajustos en les plantes de Ford i, especialment, a Almussafes, que no hi ha hagut "gens" de "concreció". "S'ha dit que hi ha un pla traçat", ha reiterat.

Faubel ha destacat que s'està "afrontant una quarta revolució industrial en el sector de l'automòbil", una "transformació molt profunda" cap al vehicle elèctric i híbrid que implicarà "apostes que requereixen inversions importants que van a tindre impacte en les plantilles", amb "menys vehicles a nivell global per a posar en el mercat". "És el que se n'anirà desgranant des de gener fins a juny", ha agregat.

El responsable d'UGT ha insistit que la "part bona és que Ford va a apostar per Europa, va a redissenyar el seu negoci, però açò va a tindre eixes implicacions". "Veurem de quina magnitud són, seran implicacions a tots els nivells, reduccions de personal, de costos", ha apuntat, abans de matisar que començaran "per l'escala de comandament" i la "burocràcia de l'empresa, i això sempre té un trasllat cap avall que és el que començarem a veure entre gener i juny".

"NO ÉS PER A ESTAR CONTENTS"

Així mateix, ha assegurat que els treballadors de la planta d'Almussafes estan "ben posicionats davant les transformacions". "A veure si eixe treball que vam fer en el seu moment ens val com a carta de presentació", ha expressat.

La reunió d'aquest dijous "no és per a estar contents", ha admès, abans d'instar a ser "cauts". "Sabem que anem a travessar dificultats, açò ofereix llums i ombres, un sabor agredolç. Ford va a continuar, ha dit que hi haurà una aposta per Europa que anem a veure en els pròxims sis mesos, però la situació no va a ser gens fàcil", ha conclòs.

Contador
colaboracio