Volkswagen i Lanzadera busquen projectes que revolucionen el sector de l'automòbil i puguen "maximitzar" el seu ús

Miguel Ángel Iglesias i Javier Jiménez
SOMACOMUNICACION
Publicado 24/9/2018 16:35:17CET

Els emprenedors tindran el suport de l'acceleradora i podran provar els productes o idees en la xarxa de la companyia

VALÈNCIA, 24 Sep. (EUROPA PRESS) -

Volkswagen Group España Distribución i Lanzadera han presentat aquest dilluns un programa d'emprenedoria 'Corporate' que busca persones o startups amb propostes revolucionàries en el sector de l'automoció, i més concretament en els servicis de mobilitat, amb l'objectiu de "maximitzar" l'ús dels vehicles.

Així ho han avançat el CIO de Volskwagen Group España Distribución, Miguel Ángel Iglesias, i el director general de Lanzadera, Javier Jiménez, en un acte en el qual han llançat un "repte" als emprenedors de tot el país perquè facen arribar els seus projectes innovadors. La convocatòria estarà oberta fins al 12 de novembre.

Durant aquest període, els emprenedors que estiguen interessats podran fer arribar les seues propostes a les entitats a través de la web de l'acceleradora (inscripcion.lanzadera.es/volkswagen). Serà un jurat compost per professionals de Volskwagen Group España Distribución i Lanzadera el que decidirà les propostes triades, una o dos com a màxim.

Aquest és el quart dels programes Corporate de Lanzadera, --després dels acordats amb Playstation, CBRE i B/S/H/--, un model de relació que va nàixer "quan ens vam adonar que hi ha grans empreses que detecten que totes les solucions innovadores dins dels seus equips acaben sent semblants, per la qual cosa les busquen fora", ha apuntat el director de Lanzadera, Javier Jiménez. Corporate "conjumina recursos, finançament, i l'experiència del Model de Qualitat Total" i "l'emprenedor rep una major acceleració en comptar amb el suport d'empreses líders en el seu sector", ha remarcat.

Quant al finançament que rebran els emprenedors, ha assenyalat que l'import dependrà "del tipus de projecte i de les necessitats dels escollits", si bé ha destacat el suport logístic i de coneixement que se'ls facilita als projectes gràcies a Corporate, incloent la possibilitat de provar la idea en la xarxa comercial de la companyia.

"EL SECTOR VA A CANVIAR EN 10 ANYS MÉS QUE EN ELS ÚLTIMS 100"

En el cas del Corporate amb Volkswagen, "els projectes escollits hauran d'aportar formes innovadores de relació entre la marca i el client, que suposen un valor afegit i una nova experiència per a l'usuari durant la utilització de l'automòbil, tenint en compte les tendències disruptives que afronta el sector de l'automòbil, com la sostenibilitat, la urbanització o les noves fórmules d'utilització dels vehicles", ha precisat el CIO de Volskwagen Group España Distribución, Miguel Ángel Iglesias.

El responsable de la marca automobilística ha avisat que el sector automobilístic és "molt competitiu" i "va a canviar més en 10 anys que el que ho ha fet en els últims 100".

En aquest sentit ha apuntat a "tres grans disrupcions" que estan fent que calga reconfigurar-ho. En primer lloc, ha destacat la transició del motor tèrmic al motor elèctric per la "necessitat d'anar cap a una societat més sostenible".

La segona disrupció es dóna "amb el canvi de concepte en l'ús del cotxe, anant al pagament per ús; el concepte de pertinença del vehicle ja no està tan arrelat i es dóna per tant un canvi de model", ha ressaltat Iglesias.

Finalment, la tercera disrupció es dóna amb la "connectivitat" entre l'usuari i el vehicle, i entre el vehicle i la ciutat. Si bé la substitució de la conducció humana per la conducció autònoma podia paréixer ciència ficció fa uns anys, ara està "més prop del que pareix", ha advertit Iglesias. S'obri així un "ventall de possibilitats per a persones amb mobilitat, reduïda, invidents,..." i açò generarà també "una revolució social que tindrà un impacte brutal en el model del negoci del sector", ha sentenciat.

Davant aquests escenaris, el responsable de la companyia automobilística ha assenyalat que "el repte" que es planteja als emprenedors ara "és molt obert perquè es puguen aportar idees que ataquen qualsevol d'aquestes disrupcions".

Amb el llançament d'aquesta convocatòria s'espera trobar fórmules innovadores en la relació marca-client que suposen un valor afegit i una nova experiència per a l'usuari, "més engagement i fidelització de l'usuari amb la marca" i donar-li més rendibilitat als vehicles, que en aquest moment passen el 95% del temps parats, ha assenyalat Iglesias.

Per exemple, Cabify o Uber estan oferint un altre tipus de servicis per als vehicles. "No és això" el que es busca exactament en aquest cas però "podria ser un exemple il·lustratiu de servicis que ja existeixen", ha apuntat.

SUPORT LOGÍSTIC I FORMATIU

Els emprenedors seleccionats desenvoluparan el seu projecte al llarg dels onze mesos en les instal·lacions de Marina d'empreses, on tindran accés al coneixement de metodologies àgils per al desenvolupament del seu projecte, el suport i 'mentorització' dels professionals de Lanzadera, i formació basada en el Model de Qualitat Total.

Per la seua banda Volkswagen Group España Distribución aportarà formació als participants dins de l'àrea de producte aprofitant tota l'experiència de l'empresa, assignant a mentors i professionals de la companyia per a recolzar i guiar els participants en el desenvolupament del projecte. A més els emprenedors tindran accés als seus centres corporatius i de distribució, on podran validar els desenvolupaments realitzats.

El repte està dotat amb una borsa econòmica que anirà destinada a l'adquisició dels servicis que preste el projecte. Amb aquest acord de col·laboració Volkswagen es pot convertir en un primer client potencial per als guanyadors del repte.

En opinió del director de Lanzadera, aquest programa és una "verdadera ganga" per a les startups de nova creació perquè els permet "treballar amb una gran corporació, amb altres professionals, testar el seu producte i accedir als seus clients i xarxa de contactes".

BALANÇ DE CINC ANYS DE LANZADERA

Durant els seus cinc anys de marxa, Lanzadera --l'acceleradora d'empreses pertanyent a Marina d'empreses i impulsada per l'empresari valencià Juan Roig amb l'objectiu d'ajudar els emprenedors i enfortir l'empresariat del país-- ha donat suport a 250 projectes. Entre tots han aconseguit generar més de 500 llocs de treball directe, així com inversió externa de més de 21 milions d'euros.

L'acceleradora compta amb cinc programes: el programa 'Campus', per a emprenedors provinents de l'Escola d'Empresaris EDEM; el programa 'Garatge', que ajuda emprenedors a desenvolupar les seues idees; el programa 'Lanzadera', que els impulsa perquè transformen els seus projectes en realitats empresarials, els acords 'Corporate' que firma Lanzadera amb grans corporacions per a recolzar iniciatives que promouen la innovació a través de les startups i els acords 'Match', que permeten que persones amb esperit emprenedor però sense una idea concreta puguen tindre l'oportunitat d'emprendre i col·laborar amb empreses experimentades.

Contador
colaboracio