VALÈNCIA 7 Ene. (EUROPA PRESS) -
Una mostra exhibirà des del 13 de gener a la Universitat Politècnica de València (UPV) el diàleg entre la malaltia i l'art a través de les obres de 48 autors, que han reflectit un intercanvi narratiu amb els pacients, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.
La Facultat de Belles Arts de la UPV farà a més, del 14 al 16 de gener, el I Festival Internacional de Curtmetratges Art i malalties, les dos activitats amb origen en la Càtedra 'Art i Malalties' del centre. La inauguració de la mostra 'Doble tornada: art i malaltia en diàleg' serà el dimarts 13 de gener de 2015, a les 20.00 hores, a la Sala d'Exposicions de l'edifici de Rectorat (edifici 3A).
Comissariada per l'artista visual i professor del Departament de Pintura UPV Pepe Miralles, l'exposició és el resultat d'accions narratives, successives i casuals, entre pacients i 48 artistes, portades a terme amb el propòsit de generar entre tots dos "espais d'intercanvi d'experiències i descripcions de formes d'entendre la vida des de la malaltia".
La mostra conté 48 obres realitzades amb diverses tècniques (audiovisuals, escultura o fotografia, entre d'altres) per artistes de diferents universitats europees en el marc del projecte 'Perspectives, Art, Inflammation and Me'. L'exposició es podrà visitar amb accés lliure fins al 10 de març de 2015, d'11.00 a 14.00 i de 17.00 a 20.00 hores, de dilluns a divendres laborables.
I FESTIVAL INTERNACIONAL DE CURTMETRATGES ART I MALALTIES
Paral·lelament al començament de l'exposició, la Facultat de Belles Arts UPV celebrarà els dies 14, 15 i 16 de gener el I Festival Internacional de Curtmetratges Art i Malalties (FICAE).
Amb ell, amb una mirada cinematogràfica, es pretén "fomentar la sensibilització i la consciència social sobre la malaltia com a procés de vida, a més de desestigmatitzar molèsties tractables per mitjà de visions positives, com l'Hepatitis C".
FICAE, que s'inaugurarà amb el premiat documental 'E agora? Lembra-me' ('I ara? Recorda'm') del portuguès Joaquim Pinto i la clausura del qual inclourà una lliura de premis per categories, permetrà als assistents veure curtmetratges de ficció, documentals, animacions i diverses propostes experimentals relacionades amb el món de la malaltia.
Les dos iniciatives tenen el seu origen en la Cátedra Arte i Malalties, amb seu a la Facultat de Belles Arts UPV i formalitzada mitjançant un conveni signat entre la institució i l'empresa AbbVie, una companyia biofarmacèutica global "compromesa amb l'ajuda a comunitats de persones afectades per malalties de diversa índole".