Actualizado 06/02/2009 13:19 CET

CC.OO ta dispuestu a la movilización ante la falta de diálgou social del Principáu y el "oportunismu" de la patronal

XIXÓN, 06 de Febreru (EUROPA PRESS)

El sindicatu CC.OO llanzó güei un mensaxe d'alvertencia al Gobiernu rexonal y a la patronal sobre una posible movilización ante la falta de diálogu social del primeru y el "oportunismu" del segundu. Asina lo dexaron claro'l secretariu xeneral n'Asturies, Antonio Pino, y los responssables de les Federaciones de Minerometalura y de Fecoma, Maximino García y Jeremías dos Santos, caún, en rueda prensa nel recintu ferial 'Luis Adaro', previa a la celebración de l'Alsamblea Intersectorial de Minerometalúrxa y Construcción a la qu'asisten 1.200 delegaos.

Pela so parte, Pino alertó sobre l'eufeutu "en cayida llibre" de la crisis na destrucción del emplegu, y remarcó que la situación ta caminando hacia una "deriva peligrosa enforma". "Ante esti panorama, el representante sindical llamentó que la Mesa del Alcuertu la convocare'l presidente del Principáu, Vicente Álvarez Areces, "frutu de la denuncia pública". Na so opinión, el Gobiernu rexonal "nun tien reflexos nin ta actuando cola axilidá necearia".

Poro, apostó por poner en valor el diálogu social y resivar "con urxencia" los acuerdos. Sobre eso último, fizo referencia a la concesión d'avales a empreses pa circulante. "Tamién se sorprendió Pino pol anunciu d'un Plan de 30 millones d'euros, que, según él, nun se plantegó nel marcu de diálogu social.

Amás, aludió a la necesidá de dotar con recursos estra al presupuestu rexonal pal 2009 y adoptar midíes de reducción de gastu públicu y dar a conocer les actuaciones concretes pa paliar la crisis. Tamién animó al Gobiernu rexonal a nun retrasase nel pagu a les empreses que-y presten servicios. "Nun pue ser que contribuya a la cayida de dalgunes empreses", dixo. Pino echó en falta un xestu políticu que dea confianza y reactive la economía. Na so opinión, lo que ta faciendo'l Gobiernu del Principáu ye "poco y lento".

Sobre los empresarios, criticó l'actitú de "aprovechamientu poco sensible" de les direiciones patronales, con respeuto a les sos propuestes d'abaratamientu de los despidos, reducción d'impuestos y una mayor flexibilidá del mercáu llaboral.

ASAMBLEA MARZU

Poro, apuntó a que la construcción de la movilización va facese nel mercáu con UXT, dalgo que va estudiar na próxima asamblea xeneral que va tener ente marzu y abril. Pino recordó que los afeutoas d'esta crisis son los trabayadores y acusó a la patronal de tentar d'aprovechase "de manera rata y oportunista", a la qu'animó a invertir bona parte de los beneficios pasaos. Tamién recriminó la propuesta de conxelación salarial nun momentu, al so xuicui, nel que lo que se necesita "ye que suba'l consumu".

Pel so llau, Dos Santos destacó l'efeutu "inmediatu y brutal" que ta teniendo la crisis na Construcción, con un incrementu del desmeplegu d'un 98,24 por cientu nel 2008 repeuto al añu anterior. Por esti motivu, apostó por un plan d'inversiones públiques.

Amás, valoró per una parte como "positivu" el Fondu Estatal d'Inversión Llocal, anque matizó que los 5.125 emplegos previstos que va xenerar nun van ser toos de nueva cración, sinón qu'una gran parte d'esos trabayadores y tán tán n'activo.

Pa él, ye preciso reordenar el sector y criticó que los empresarios reduzan plantiyes y fuercen a los emplegaos a quedar a trabayar más hores. Los empresarios, al so xuiciu, "siguen cola especulación", como na época de bonanza. Dos Santos encamentó a les instituciones que velen pol cumplimientu de los horarios y los convenios.

Respeuto al sector de la minerometalurxa, García criticó que les consecuencies les paguen los trabayadores y que primen les especulaciones per parte de los empresarios. Según dixo, los trabayadores son "l'instrumentu más potente y valioso" y nun dudó en convocalos a la movilización dende'l sindicatu, en consonancia con UXT, si nun se ve una salida a la crisis. "Que naide lo dude, va tar a la cabeza", dixo sobre CC.OO con alusión a la movilización.

Asturianu ofrecido por