Més de 50 joves participen en el programa d'emancipació del Grup d'Educadors de Carrer (GREC)

Actualizado: martes, 28 octubre 2008 13:33

PALMA DE MALLORCA, 28 d'octubre (EUROPA PRESS)

Consolidar el procés d'autonomia i maduració del jove i facilitar la seva integració social de manera normalitzada, són els principals objectius que persegueixen els diferents educadors socials que treballen en el Grup d'Educadors de Carrer (GREC). Així, aquests professionals van aconseguir ajudar un total de 52 joves de Mallorca que tenien la intenció d'emancipar-se, segons es desprèn de la Memòria d'Activitats del 2007 de l'esmentada entitat.

En declaracions a Europa Press, el responsable d'aquest programa d'emancipació promogut des del GREC, 'Un pont per a la vida adulta', Sebastià Gibert, va explicar que l'objectiu prioritari d'aquest programa consisteix a potenciar l'autonomia d'aquests joves. Persones que, per diferents motius, s'han vistos en la necessitat d'emancipar-se i "no saben realment com fer-ho".

En aquest sentit, Gibert va apuntar que des del GREC se'ls ofereix "tota la informació necessària", així com consells a seguir a l'hora de trobar un pis o un treball, amb el qual poder sentir-se més autònoms i menys dependents del centre o, en alguns casos, de les seves pròpies famílies.

Gràcies al grup de professionals que treballen en aquest programa, es pretén donar una resposta individualitzada al jove. Per això cal, en primer lloc, conèixer la seva situació personal i, en segon lloc, descobrir aquells factors que li impedeixen o dificulten la seva integració social normalitzada.

En aquest sentit, Gibert va destacar la importància de les tutories amb els joves, ja que el principal objectiu de les tutories és acordar, entre el professional i el jove, el projecte educatiu individual (PEI), com són objectius, accions, estratègies, i acords, entre d'altres actuacions; per portar a terme la intervenció concreta que es pretén fer amb el jove i fer el seguiment del PEI.

Tot i això, no només es realitzen tutories individuals per als usuaris d'aquest programa, sinó que també es realitzen tallers (o també anomenats 'dinàmiques de grup'), en les que els joves aprenen a relacionar-se, millor, amb iguals; potenciar la seva autoestima; conèixer el sentit de pertinença a un col·lectiu; així com compartir experiències similars i conèixer diferents formes d'utilitzar el temps lliure.

En aquest sentit, Gibert va posar èmfasi que les demandes més nombroses, al llarg del 2007, van ser l'orientació i inserció laboral i habitatge. En aquest sentit, el director del programa va destacar que al llarg de la intervenció amb els joves s'ha pogut constatar la carència de formació i experiència laboral dels nostres usuaris (43 dels 53 joves no tenen formació laboral), aquesta variable que dificulta en gran mesura l'obtenció d'una treball remunerat més o menys estable.

Amb tot, al llarg de l'any es van dedicar nombroses sessions a la recerca d'ocupació i, donades les característiques d'alguns casos, es van derivar usuaris a programes especialitzats en treball amb suport, amb els quals hi ha hagut una coordinació "més que satisfactòria", va postil·lar Gibert.

Tot i les dificultats, un percentatge important d'usuaris han trobat treball, i gairebé tots ho mantenen i gaudeixen d'un seguiment en el lloc de treball més o menys intensiu per part dels professionals educatius que treballen en l'esmentat programa.

Així, no només s'han produït un gran nombre d'insercions laborals, sinó que hi ha un bon pronòstic en el manteniment de l'ocupació. En aquest sentit, el director de 'Un pont per a la teva vida adulta' va assegurar sentir-se "molt satisfet" amb el treball realitzat en el passat exercici, així com l'interès i "les ganes" de seguir mantenint "les mateixes línies d'actuació" per als anys venidors.