Agro.- Caprabo presenta un pla pilot a 15 botigues per modernitzar la seva xarxa de supermercats

Tienda Caprabo
CAPRABO
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: domingo, 31 julio 2011 14:47

BARCELONA 31 Jul. (EUROPA PRESS) -

La cadena de supermercats Caprabo ha llançat un pla pilot a quinze establiments, vuit a Catalunya i un a Madrid, per modernitzar la seva xarxa de 343 botigues i oferir nous serveis com un quiosc o un sommelier virtual.

En declaracions a Europa Press, el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, ha explicat que l'objectiu és modernitzar tota la xarxa en un marge de temps d'entre tres i quatre anys; la inversió de la qual puja a 60 milions d'euros, a raó de 200 euros per metre quadrat.

En aquestes botigues pilot també s'incrementarà un 12% les referències en gairebé la totalitat de les categories, increment que afectarà en major mesura les botigues de menor dimensió.

"Tenim l'assortiment més ampli per metre quadrat del sector, però volem reforçar el nostre posicionament i incrementarem les categories en funció del tipus de client de cada establiment", ha assenyalat.

Caprabo estudia grups reduïts d'entre deu i 20 botigues que tenen un tipus de client semblant i adapta l'assortiment a la demanda dels consumidors amb la intenció de crear 'clústers': "Assortiments diferents per a botigues diferents".

Un altre dels reptes de la cadena de supermercats per a l'any vinent és la creació d'un nou Club Caprabo "molt més potent i que sigui el primer del sector a Espanya", amb el qual preveu arribar al 75% de les vendes a través de la targeta client, respecte del 65% actual.

MÉS DE 80 MILIONS PER BAIXAR PREUS DES DEL 2008

Alhora, ha destacat que l'estratègia d'oferir preus més competitius als clients va començar fa tres anys amb la inversió de 50 milions d'euros en la marca Eroski el primer any, més de vint milions els dos següents i el 2011 s'hi han invertit deu milions més.

"Es tracta d'un compromís amb els nostres clients, que no és incompatible amb el nostre posicionament de cadena de valor", ha assegurat.

Caprabo té 343 supermercats repartits per Catalunya (262), Madrid (49) i Navarra (29), àrea d'influència on supera una quota de mercat del 9,1% --13,5% a Catalunya, 13% a Navarra i 3,4% a Madrid--, a més de Castella-la Manxa (2) i La Rioja (1), que suma 275.000 metres quadrats.

De moment, Ojinaga no es planteja donar el salt a altres comunitats on encara la cadena no té presència perquè l'objectiu és centrar-se en l'estratègia d'expansió via franquícia, un pla que té l'obertura de 100 centres franquiciats els següents cinc anys a Catalunya.

L'objectiu és arribar a 15 obertures el 2011. Recentment, Caprabo va signar un acord per obrir el setembre la seva primera franquícia a Lleida i la setena de Catalunya, després de l'obertura d'establiments a Pineda de Mar, Mataró, Vilafranca del Penedès, Sitges i Barcelona.

"Esperem créixer respecte a l'any passat, el percentatge depèn de l'evolució del mercat i de les botigues que estem obrint. Estem creixent a superfície comparable, guanyem el mercat i en aquest sentit estem molt contents", ha assegurat.

Contenido patrocinado