Agro.- El Govern i Aitona impulsen la fruita a través del turisme amb la marca 'Fruiturisme'

Nectarina
EUROPA PRESS/BANCO DE ALIMENTOS
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: miércoles, 7 septiembre 2011 20:31

LLEIDA 7 Sep. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (Daam) de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí, ha presentat aquest dimecres la marca 'Fruiturisme, Aitona amb molt de gust' en aquesta població lleidatana amb l'objectiu d'impulsar la fruita a través del turisme.

D'aquesta manera, es vol potenciar l'agricultura de proximitat i la fruita dolça que es cultiva a Lleida, i alhora també s'impulsa el desenvolupament local ajudant els productors a ser més competitius, per la qual cosa s'està treballant perquè la fruita d'Aitona es converteixi en Denominació d'Origen Protegida (DOP).

Pelegrí ha destacat que Aitona és un "model a seguir" que estimula l'activitat productiva generant riquesa, creant feina i impulsant les exportacions, i alhora ha subratllat que la nova marca ha generat un sentiment unitari i identitari.

"Moltes vegades no fan falta grans infraestructures, obres o pressupostos per fer coses ben fetes i amb projecció, només cal tenir iniciativa i ganes", ha assenyalat Pelegrí, qui ha donat tot el seu suport a la marca.

'Fruiturisme' potència la fruita dolça, especialment la nectarina, el paraguaià i la platerina --fusió dels dos primers--, i alhora impulsa el turisme cultural, gastronòmic i cultural.

Contenido patrocinado