BARCELONA 6 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'Institut del Cava ha reclamat una estratègia de futur per al sector en la qual participin tots els agents implicats i que ha de començar aquest any, segons ha informat en un comunicat aquest dimecres.
El president de l'Institut del Cava, Joan Amat, ha explicat que una estratègia de futur necessita per portar-se a terme un "sector conscienciat" i que crea en el seu potencial.
Ha valorat positivament les dades de facturació del 2010 publicades pel Consell Regulador del Cava i que revelaven que la xifra de negoci ha augmentat fins a 1.031,1 milions d'euros, fet que suposa un augment del 10,87% respecte al 2009.
"Les xifres són encoratjadores i indiquen que anem pel bon camí", ha sostingut Amat, qui ha advertit que els mercats internacionals i els consumidors són canviants, de manera que, segons la seva opinió, l'objectiu ha de ser aconseguir un sector fort i reconegut a escala mundial per la qualitat dels seus productes.
L'Institut del Cava ha portat a terme els últims anys diverses campanyes de comunicació nacionals i internacionals, i alhora les empreses elaboradores de cava estan cada vegada més bolcades en la internacionalització, sense oblidar el mercat nacional, on, segons Amat, encara queda camí per recórrer.
"Ha arribat el moment de decidir tots junts cap a on volem anar i això passa necessàriament per la definició d'una estratègia de sector", ha dit.